DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Terapötik rekreasyonun tarihsel sürecini ve temel felsefesini kendi cümleleri ile açıklar. 2) Engelli, yaşlı, hasta gibi grupların özelliklerini bilir. 3) Engelli, yaşlı, hasta gibi gruplar ile etkin ve yararlı iletişim sağlama yollarını bilir. 4) Engelli, yaşlı, hasta gibi gruplara uygun terapötik rekreasyon aktiviteleri hazırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Terapötik rekreasyonun tarihi, felsefesi ve teorilerine ek olarak terapötik rekreasyonun
uygulamalarına dair konular. Toplumumuzda engellerinden, hastalıklarından, yaşlarından (genç veya
yaşlı yetişkinler) cinsiyetlerinden veya cinsiyet ayrımından dolayı değerlerini önemlerini kaybetmiş
birey veya grupların ihtiyaçlarının belirlenmesi. Davranışlara önem verilmesi, boş zamanları için
anlamlı olanakların yaratılması ve farklı grup ve toplumlardaki boş zaman yaşam şekilleri ve boş
zaman yapısı içinde farklı uygulama modellerinin oluşturulması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Terapötik rekreasyonun rekreasyon içerisindeki yeri ve gelişimi | 2. Hafta | Kimler için terapötik rekreasyon | 3. Hafta | Terapötik rekreasyon uygulamalarında dünya modelleri | 4. Hafta | Engel sınıflamaları | 5. Hafta | Bedensel engelli ve yaşlılara yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları | 6. Hafta | Bedensel engelli ve yaşlılara yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | İşitme Engellilere yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları | 9. Hafta | İşitme Engellilere yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları | 10. Hafta | Zihinsel Engellilere yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları | 11. Hafta | Görme Engellilere yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları | 12. Hafta | Rehabilitasyon merkezinde gözlem | 13. Hafta | Öğrenci proje sunumları | 14. Hafta | Öğrenci proje sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Carlson, R. E., Deppe, T. R. ve MacLean, J. R. (1972). Recreation in American Life. California: Wadworth Publishing Company Inc.
Masters, L. F., Mori, A. ve Lange, E. K. (1983). Adapted Physical Education. London: Aspen Publication.
JICA Sports Instructer For Persons With Disabilities Course Program Notes, 2003
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Uygulama/Pratik | 1 | 30 | Proje | 1 | 15 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 1 | 1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 2 | 4 | Final Sınavına Hazırlık | 2 | 2 | 4 | Ders Saati | 3 | 3 | 9 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 1 | 1 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 27 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | ,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |