Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TERAPÖTİK REKREASYON SBB365 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Terapötik rekreasyonun tarihsel sürecini ve temel felsefesini kendi cümleleri ile açıklar.
2) Engelli, yaşlı, hasta gibi grupların özelliklerini bilir.
3) Engelli, yaşlı, hasta gibi gruplar ile etkin ve yararlı iletişim sağlama yollarını bilir.
4) Engelli, yaşlı, hasta gibi gruplara uygun terapötik rekreasyon aktiviteleri hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITerapötik rekreasyonun tarihi, felsefesi ve teorilerine ek olarak terapötik rekreasyonun uygulamalarına dair konular. Toplumumuzda engellerinden, hastalıklarından, yaşlarından (genç veya yaşlı yetişkinler) cinsiyetlerinden veya cinsiyet ayrımından dolayı değerlerini önemlerini kaybetmiş birey veya grupların ihtiyaçlarının belirlenmesi. Davranışlara önem verilmesi, boş zamanları için anlamlı olanakların yaratılması ve farklı grup ve toplumlardaki boş zaman yaşam şekilleri ve boş zaman yapısı içinde farklı uygulama modellerinin oluşturulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Terapötik rekreasyonun rekreasyon içerisindeki yeri ve gelişimi
2. Hafta Kimler için terapötik rekreasyon
3. Hafta Terapötik rekreasyon uygulamalarında dünya modelleri
4. Hafta Engel sınıflamaları
5. Hafta Bedensel engelli ve yaşlılara yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları
6. Hafta Bedensel engelli ve yaşlılara yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta İşitme Engellilere yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları
9. Hafta İşitme Engellilere yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları
10. Hafta Zihinsel Engellilere yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları
11. Hafta Görme Engellilere yönelik terapötik rekreasyon uygulamaları
12. Hafta Rehabilitasyon merkezinde gözlem
13. Hafta Öğrenci proje sunumları
14. Hafta Öğrenci proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCarlson, R. E., Deppe, T. R. ve MacLean, J. R. (1972). Recreation in American Life. California: Wadworth Publishing Company Inc.

Masters, L. F., Mori, A. ve Lange, E. K. (1983). Adapted Physical Education. London: Aspen Publication.

JICA Sports Instructer For Persons With Disabilities Course Program Notes, 2003
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Uygulama/Pratik130
Proje115
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık111
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi224
Final Sınavına Hazırlık224
Ders Saati339
Ara Sınava Hazırlık111
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler133
Toplam İş Yükü27
Toplam İş Yükü / 30,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X    
P2    X    
P3    X    
P4    X    
P5  X      
P6    X    
P7    X    
P8       
P9      X  
P10  X      
P11  X      
P12  X