DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları bilir ve açıklar 2) Engelliler için sporun önemini açıklar 3) Engelliler için beden eğitimi ve sporun ilkelerini bilir ve açıklar 4) Engelliler için özel beden eğitimi ve spor programı geliştirir ve uygular.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve s ınıflandırılmaları; zihinsel,
işitme, görme, ortopedik engellilerde beden eğitimi ve spor öğretimi. Beden eğitimi ve sporun
engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Temel kavramlar, tanımlar | 2. Hafta | Engelliler için sporun anlamı | 3. Hafta | Engelliler için sporun katkısı | 4. Hafta | Engelliler için beden eğitimi ve spor programı ilkeleri | 5. Hafta | Engelliler için beden eğitimi ve spor programı ilkeleri | 6. Hafta | Engelliler için beden eğitimi ve spor programı ilkeleri | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Engeliler için beden eğitimi ve spor programı geliştirme I | 9. Hafta | Engeliler için beden eğitimi ve spor programı geliştirme II | 10. Hafta | Engeliler için beden eğitimi ve spor programı geliştirme II | 11. Hafta | Engeliler için beden eğitimi ve spor programı geliştirme VI | 12. Hafta | Engelliler için beden eğitimi ve spor programı uygulama I | 13. Hafta | Engelliler için beden eğitimi ve spor programı uygulama II | 14. Hafta | Engelliler için beden eğitimi ve spor programı uygulama III |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Özer, D. (2000). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları, Ankara. Auxter, D., Pyfer, J., Huettig C., (2001). Principle and Methods of Adapted Physical Education and Recreation. Özel Eğitime Giriş (2003). Ed: Ataman. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Proje,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 80 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 4 | 8 | Final Sınavına Hazırlık | 2 | 2 | 4 | Ders Saati | 3 | 3 | 9 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 1 | 1 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 30 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |