Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR SBB361 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları bilir ve açıklar
2) Engelliler için sporun önemini açıklar
3) Engelliler için beden eğitimi ve sporun ilkelerini bilir ve açıklar
4) Engelliler için özel beden eğitimi ve spor programı geliştirir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEngelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve s ınıflandırılmaları; zihinsel, işitme, görme, ortopedik engellilerde beden eğitimi ve spor öğretimi. Beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel kavramlar, tanımlar
2. Hafta Engelliler için sporun anlamı
3. Hafta Engelliler için sporun katkısı
4. Hafta Engelliler için beden eğitimi ve spor programı ilkeleri
5. Hafta Engelliler için beden eğitimi ve spor programı ilkeleri
6. Hafta Engelliler için beden eğitimi ve spor programı ilkeleri
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Engeliler için beden eğitimi ve spor programı geliştirme I
9. Hafta Engeliler için beden eğitimi ve spor programı geliştirme II
10. Hafta Engeliler için beden eğitimi ve spor programı geliştirme II
11. Hafta Engeliler için beden eğitimi ve spor programı geliştirme VI
12. Hafta Engelliler için beden eğitimi ve spor programı uygulama I
13. Hafta Engelliler için beden eğitimi ve spor programı uygulama II
14. Hafta Engelliler için beden eğitimi ve spor programı uygulama III
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖzer, D. (2000). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları, Ankara.
Auxter, D., Pyfer, J., Huettig C., (2001). Principle and Methods of Adapted Physical Education and Recreation.
Özel Eğitime Giriş (2003). Ed: Ataman. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Proje120
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi248
Final Sınavına Hazırlık224
Ders Saati339
Ara Sınava Hazırlık111
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler133
Toplam İş Yükü30
Toplam İş Yükü / 301
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X    
P2    X    
P3    X    
P4    X    
P5  X      
P6    X    
P7       
P8       
P9      X  
P10  X      
P11    X    
P12  X