Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Oyunun çocuk gelişiminde önemini anlar. 2) Oyun ortamının özelliklerini bilir. 3) Temel hareketlerin oyunla öğretimini gösterir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel
hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, bireysel ve grup oyunları, spor branşlarına yönelik
oyunlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Temel kavramlar
2. Hafta
Oyunun çocuğun gelişimine katkısı
3. Hafta
Temel hareketler
4. Hafta
Temel hareketler
5. Hafta
Temel hareketler
6. Hafta
Temel hareketlerin oyunla öğretimi
7. Hafta
Temel hareketlerin oyunla öğretimi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Bireysel ve grup oyunlar
10. Hafta
Bireysel ve grup oyunlar
11. Hafta
Spor branşlarına yönelik oyunlar
12. Hafta
Spor branşlarına yönelik oyunlar
13. Hafta
Spor branşlarına yönelik oyunlar
14. Hafta
Spor branşlarına yönelik oyunlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bilir,G., Sevim, Y. (1977). Hentbol için 100 Eğitsel Oyun. Ankara. Cohan, R. (1986). The Dance Workshop, Londra. Graziella, P. (1995) Elementer Dance, Köln. Polister, U. (1990). 1200 Gymnastik, Berlin.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Uygulama/Pratik
1
20
Proje
1
25
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
1
1
1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
5
5
25
Final Sınavına Hazırlık
1
8
8
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
2
2
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
10
4
40
Toplam İş Yükü
137
Toplam İş Yükü / 30
4,56
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ