Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim ile ilgili temel kavramları kendi cümleleri ile açıklar. 2) Öğretim amaçlarını belirleyip, bu amaçlara uygun dersler işler. 3) Ders içeriğine uygun öğretim yöntemini seçip, ilkelerine uygun bir şekilde uygular. 4) Ders işlemede kullanılacak araç-gereci gerekirse kendi geliştirir. 5) Ders değerlendirme yöntemini belirleyerek gerekli ölçme aracını geliştirir. 6) Yazılı, sözlü ve uygulamalı sunum becerisine sahip olur. 7) Sınıf atmosferinin olumlu olmasını sağlamak için kural koyma, kurallara uyma, güvenlik önlemlerini alma gibi konularda yeterlik sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Sportif becerilerin öğrenilmesi ve öğretilmesine ilişkin pedagojik ilkeleri, beden eğitimi ve spora özgü
özel öğretim yöntemleri ve uygulaması, insan performansının ölçüm alanlarını (bilişsel, duyuşsal ve
devinişsel), ve bu alanlara özgü ölçme araçlarını, ölçe araçlarının özelliklerini (geçerlik, güvenirlik ve
nesnellik) ve değerlendirme çeşitlerini içermektedir
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitimde temel kavramlar
2. Hafta
Hedef belirleme
3. Hafta
İçerik seçimi ve organizasyon
4. Hafta
Öğretim stratejileri ve methodlar
5. Hafta
Beden eğitiminin ilkeleri
6. Hafta
Beden Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri (Mosston Stilleri)
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Beden Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri (Mosston Stilleri)
9. Hafta
Beden Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri (Mosston Stilleri)
10. Hafta
Öğrenci Uygulamaları
11. Hafta
Öğrenci Uygulamaları
12. Hafta
Öğrenci Uygulamaları
13. Hafta
Öğrenci Uygulamaları
14. Hafta
Öğrenci Uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Harrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill. Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill. Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Mini-Sınav
1
15
Uygulama/Pratik
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ