Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SPOR PEDAGOJİSİ SBB356 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim ile ilgili temel kavramları kendi cümleleri ile açıklar.
2) Öğretim amaçlarını belirleyip, bu amaçlara uygun dersler işler.
3) Ders içeriğine uygun öğretim yöntemini seçip, ilkelerine uygun bir şekilde uygular.
4) Ders işlemede kullanılacak araç-gereci gerekirse kendi geliştirir.
5) Ders değerlendirme yöntemini belirleyerek gerekli ölçme aracını geliştirir.
6) Yazılı, sözlü ve uygulamalı sunum becerisine sahip olur.
7) Sınıf atmosferinin olumlu olmasını sağlamak için kural koyma, kurallara uyma, güvenlik önlemlerini alma gibi konularda yeterlik sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISportif becerilerin öğrenilmesi ve öğretilmesine ilişkin pedagojik ilkeleri, beden eğitimi ve spora özgü özel öğretim yöntemleri ve uygulaması, insan performansının ölçüm alanlarını (bilişsel, duyuşsal ve devinişsel), ve bu alanlara özgü ölçme araçlarını, ölçe araçlarının özelliklerini (geçerlik, güvenirlik ve nesnellik) ve değerlendirme çeşitlerini içermektedir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitimde temel kavramlar
2. Hafta Hedef belirleme
3. Hafta İçerik seçimi ve organizasyon
4. Hafta Öğretim stratejileri ve methodlar
5. Hafta Beden eğitiminin ilkeleri
6. Hafta Beden Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri (Mosston Stilleri)
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Beden Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri (Mosston Stilleri)
9. Hafta Beden Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri (Mosston Stilleri)
10. Hafta Öğrenci Uygulamaları
11. Hafta Öğrenci Uygulamaları
12. Hafta Öğrenci Uygulamaları
13. Hafta Öğrenci Uygulamaları
14. Hafta Öğrenci Uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHarrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill.
Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara
Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill.
Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Mini-Sınav115
Uygulama/Pratik130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1    X          
P2    X          
P3    X          
P4    X          
P5    X          
P6    X          
P7             
P8             
P9      X        
P10  X            
P11    X          
P12  X