Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yönetsel Düşüncenin tarihsel gelişimini bilir ve açıklar. 2) Etkinlik yönetimi ile ilgili süreç ve prensiplerin önemini kavrar. 3) Etkinlik planlamanın yasal yönlerini ve prosedürlerini bilir. 4) Bir rekreatif etkinliğin tasarımı, planlaması, yürütülmesi ve faaliyet sonu incelemesine yönelik süreç ve ilkeleri bilir ve açıklar 5) Etkinlik planlamasında hangi kuruluşlarla iletişime geçmesi gerektiğini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Rekreasyon alanlarında yönetim bilincinin geliştirilmesi ve organizasyon bilgisinin geliştirilmesi,
yöneticilerin karşılaştığı problemler, organizasyon kalıpları, politikaları, yönetim süreçleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Rekreasyonda yönetim ve organizasyon
2. Hafta
Rekreasyonda yönetim ve organizasyon
3. Hafta
Etkinlik yönetimi ile ilgili süreç ve prensipler
4. Hafta
Etkinlik dizaynı ile ilgili süreç ve prensipler
5. Hafta
Etkinlik planlaması ile ilgili süreç ve prensipler
6. Hafta
Etkinlik analizi ile ilgili süreç ve prensipler
7. Hafta
Ara Sınav I
8. Hafta
Rekreatif organizasyonların aşamalarının planlanmasını ve prosedürler
9. Hafta
Rekreatif organizasyonların aşamalarının planlanmasını ve prosedürler
10. Hafta
Rekreatif organizasyonların aşamalarının planlanmasını ve prosedürler
11. Hafta
Etkinlik planlamanın yasal yönlerini ve prosedürlerini öğrenmek
12. Hafta
Etkinlik planlamanın yasal yönlerini ve prosedürlerini öğrenmek
13. Hafta
Etkinlik planlamanın yasal yönlerini ve prosedürlerini öğrenmek
14. Hafta
Ara Sınav II
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cordes, K. A., & İbrahim, H. M. (1999). Application in Recreation and Leisure. McGraw-Hill Companies. Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara. Karaküçük, S. (1997). Rekreasyon. Serene Ofset, Ankara. Kılbaş, Ş. (2001), Gençlik ve Boş Zamanı Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Basımevi, Adana Kılbaş, Ş. (2001), Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Anaca Yayınları, Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
60
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
20
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
12
24
Toplam İş Yükü
151
Toplam İş Yükü / 30
5,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ