Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKREASYON YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON SBB355 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Behlül Özdedeoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yönetsel Düşüncenin tarihsel gelişimini bilir ve açıklar.
2) Etkinlik yönetimi ile ilgili süreç ve prensiplerin önemini kavrar.
3) Etkinlik planlamanın yasal yönlerini ve prosedürlerini bilir.
4) Bir rekreatif etkinliğin tasarımı, planlaması, yürütülmesi ve faaliyet sonu incelemesine yönelik süreç ve ilkeleri bilir ve açıklar
5) Etkinlik planlamasında hangi kuruluşlarla iletişime geçmesi gerektiğini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIRekreasyon alanlarında yönetim bilincinin geliştirilmesi ve organizasyon bilgisinin geliştirilmesi, yöneticilerin karşılaştığı problemler, organizasyon kalıpları, politikaları, yönetim süreçleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Rekreasyonda yönetim ve organizasyon
2. Hafta Rekreasyonda yönetim ve organizasyon
3. Hafta Etkinlik yönetimi ile ilgili süreç ve prensipler
4. Hafta Etkinlik dizaynı ile ilgili süreç ve prensipler
5. Hafta Etkinlik planlaması ile ilgili süreç ve prensipler
6. Hafta Etkinlik analizi ile ilgili süreç ve prensipler
7. Hafta Ara Sınav I
8. Hafta Rekreatif organizasyonların aşamalarının planlanmasını ve prosedürler
9. Hafta Rekreatif organizasyonların aşamalarının planlanmasını ve prosedürler
10. Hafta Rekreatif organizasyonların aşamalarının planlanmasını ve prosedürler
11. Hafta Etkinlik planlamanın yasal yönlerini ve prosedürlerini öğrenmek
12. Hafta Etkinlik planlamanın yasal yönlerini ve prosedürlerini öğrenmek
13. Hafta Etkinlik planlamanın yasal yönlerini ve prosedürlerini öğrenmek
14. Hafta Ara Sınav II
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCordes, K. A., & İbrahim, H. M. (1999). Application in Recreation and Leisure. McGraw-Hill Companies.
Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara.
Karaküçük, S. (1997). Rekreasyon. Serene Ofset, Ankara.
Kılbaş, Ş. (2001), Gençlik ve Boş Zamanı Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Basımevi, Adana
Kılbaş, Ş. (2001), Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Anaca Yayınları, Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİProje,Rapor Hazırlama,Sunum,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav260
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık22040
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler21224
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7  X   X   X   X  
P8         
P9         
P10         
P11         
P12