Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikomotor ile ilgili temel bilgileri öğrenir. 2) Çocık gelişim modellerini, fiziksel büyümeyi ve gelişmeyi etkileyen faktörleri öğrenir. 3) Büyüme ve psikomotor gelişim evrelerini anlar. 4) Psikomotor gelişimle ilgili çalışmaları analiz eder. 5) Psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarır. 6) Motor kontrol teorilerini anlar ve uygular. 7) Beceri Öğrenmei aşamalarını öğrenir ve bu aşamalara yönelik uygulamayı planlar. 8) Motor becerileri öğretirken uygulaması gereken temel prensipleri anlar. 9) Motor öğrenme süreçlerini anlar ve harekete hazırlanma evrelerini öğrenir. 10) Motor öğrenme ve performans teorileri ile antrenörlük ve öğretmenlik uygulamaları arasında ilişki kurar 11) 12)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve
farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve
benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi Beceri ve öğrenmenin
tanımı, süreci ve modelleri, beceri öğrenme aşamaları, beceri türleri, beceri öğrenimini etkileyen
bireysel ve sosyo-kültürel faktörler ile becerilerin ölçülmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Temel Bilgiler
2. Hafta
Çocuk Gelişim Modelleri,Fiziksel Büyüme, Büyümeyi Gelişmeyi Etkileyen Faktörler
3. Hafta
Psikomotor Gelişimin Teorik Temelleri ve Evreleri
4. Hafta
Psikomotor Gelişim Evreleri
5. Hafta
Fiziksel Uygunluk ve Çocuklarda Antrenman Prensipleri
6. Hafta
Algısal Motor Gelişim ve Benlik Kavramı
7. Hafta
I. Ara Sınav
8. Hafta
Motor Öğrenme ve Kontrole Genel Bakış, Motor Becerilerin Sınıflandırılması, Motor Yetenekler, Motor Performansın Ölçülmesi
9. Hafta
Harekete Hazırlanma (Bilgi İşleme ve Karar Verme Süreçleri)
10. Hafta
Dikkat, Bellek
11. Hafta
II. Ara Sınav
12. Hafta
Motor Kontrol Teorileri ve Motor Program
13. Hafta
Motor Öğrenmeye Giriş, Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Değ., Öğrenmenin Aşamaları, Motor Öğrenme Teorileri, Öğrenmenin Transferi
14. Hafta
Uygulama Ortamları ve Uygulama Ortamının Organize edilmesi, Geri Bildirim (Feedback)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gallahue, D. L. & Ozmun, J.C. (1995). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. Wisconsin: Brown and Benchmark. Gökmen, H.; Karagül, T., ve Aşçı, F. H. (1995). Psikomotor Gelişim. Ankara: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Yayınları. Haywood, K. M. (1986). Life Span Motor Development. Champaign, Illinois: Human Kinetics. Kasap, H. (1999). Spor Becerilerin Öğrenme ve Performansında Transfer Etkisi. Beyaz Yayınları Magill, R. A. (2001). Motor Learning: Concepts and Applications. Sixth Edition. Dubuque, Iowa: Brown & Benchmark. Mengütay S. (1997). Okul Önccesi ve İlkokullarda hareket Gelişimi ve Spor. İstanbul. Özer, D. S. ve Özer K. (1998). Çocuklarda Motor Gelişim. Payne, V. G. and Isaacs, L. D. (1991). Human Motor Development: A Life Span Approach. California: Mayfield Publishing. Rowland, T. W. (1990). Exercise and Children Health. Champaign, Illinois: Human Kinetics. Schmidt, R. A. (1991). Motor Learning and Performance: From Principles to Practice. Champaign: Human Kinetics
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
60
Ödev
1
10
Diğer
1
10
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
4
12
48
Kısa Sınavlara hazırlık
4
4
16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
8
8
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
8
16
Laboratuvar
Final Sınavı
2
6
12
Ödevler
Toplam İş Yükü
142
Toplam İş Yükü / 30
4,73
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ