Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MOTOR GELİŞİM VE ÖĞRENME SBB353 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Psikomotor ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
2) Çocık gelişim modellerini, fiziksel büyümeyi ve gelişmeyi etkileyen faktörleri öğrenir.
3) Büyüme ve psikomotor gelişim evrelerini anlar.
4) Psikomotor gelişimle ilgili çalışmaları analiz eder.
5) Psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarır.
6) Motor kontrol teorilerini anlar ve uygular.
7) Beceri Öğrenmei aşamalarını öğrenir ve bu aşamalara yönelik uygulamayı planlar.
8) Motor becerileri öğretirken uygulaması gereken temel prensipleri anlar.
9) Motor öğrenme süreçlerini anlar ve harekete hazırlanma evrelerini öğrenir.
10) Motor öğrenme ve performans teorileri ile antrenörlük ve öğretmenlik uygulamaları arasında ilişki kurar
11)
12)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIPsikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi Beceri ve öğrenmenin tanımı, süreci ve modelleri, beceri öğrenme aşamaları, beceri türleri, beceri öğrenimini etkileyen bireysel ve sosyo-kültürel faktörler ile becerilerin ölçülmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel Bilgiler
2. Hafta Çocuk Gelişim Modelleri,Fiziksel Büyüme, Büyümeyi Gelişmeyi Etkileyen Faktörler
3. Hafta Psikomotor Gelişimin Teorik Temelleri ve Evreleri
4. Hafta Psikomotor Gelişim Evreleri
5. Hafta Fiziksel Uygunluk ve Çocuklarda Antrenman Prensipleri
6. Hafta Algısal Motor Gelişim ve Benlik Kavramı
7. Hafta I. Ara Sınav
8. Hafta Motor Öğrenme ve Kontrole Genel Bakış, Motor Becerilerin Sınıflandırılması, Motor Yetenekler, Motor Performansın Ölçülmesi
9. Hafta Harekete Hazırlanma (Bilgi İşleme ve Karar Verme Süreçleri)
10. Hafta Dikkat, Bellek
11. Hafta II. Ara Sınav
12. Hafta Motor Kontrol Teorileri ve Motor Program
13. Hafta Motor Öğrenmeye Giriş, Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Değ., Öğrenmenin Aşamaları, Motor Öğrenme Teorileri, Öğrenmenin Transferi
14. Hafta Uygulama Ortamları ve Uygulama Ortamının Organize edilmesi, Geri Bildirim (Feedback)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGallahue, D. L. & Ozmun, J.C. (1995). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. Wisconsin: Brown and Benchmark.
Gökmen, H.; Karagül, T., ve Aşçı, F. H. (1995). Psikomotor Gelişim. Ankara: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Yayınları.
Haywood, K. M. (1986). Life Span Motor Development. Champaign, Illinois: Human Kinetics.
Kasap, H. (1999). Spor Becerilerin Öğrenme ve Performansında Transfer Etkisi. Beyaz Yayınları
Magill, R. A. (2001). Motor Learning: Concepts and Applications. Sixth Edition. Dubuque, Iowa: Brown & Benchmark.
Mengütay S. (1997). Okul Önccesi ve İlkokullarda hareket Gelişimi ve Spor. İstanbul.
Özer, D. S. ve Özer K. (1998). Çocuklarda Motor Gelişim.
Payne, V. G. and Isaacs, L. D. (1991). Human Motor Development: A Life Span Approach. California: Mayfield Publishing.
Rowland, T. W. (1990). Exercise and Children Health. Champaign, Illinois: Human Kinetics.
Schmidt, R. A. (1991). Motor Learning and Performance: From Principles to Practice. Champaign: Human Kinetics
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav260
Ödev110
Diğer110
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav41248
Kısa Sınavlara hazırlık4416
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık2816
Laboratuvar
Final Sınavı2612
Ödevler
Toplam İş Yükü142
Toplam İş Yükü / 304,73
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11Ö12
P1  X   X   X   X   X   X   X          
P2                       
P3                       
P4                       
P5                       
P6                       
P7                       
P8                       
P9                       
P10                       
P11                       
P12