Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ SBB352 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Spor psikolojisinin spor bilimleri alanındaki yerini ve işlevini anlar.
2) Spor psikolojisinin tarihsel gelişimini öğrenir.
3) Spor psikolojisinde ele alınan temel kavramları (kişilik, güdülenme, cinsiyet rol eğilimi, grup dinamiği, kaygı, stres, dikkat, liderlik, saldırganlık) öğrenir.
4) Sporda performans arttırmada kullanılan temel psikolojik teknikleri öğrenir.
5) Sporcuların psikolojik ihtiyaçlarını kavrar
6) Sporun psikolojik yararlarını kavrar.
7) Egzersiz psikolojisi ile ilgili temel kavramları öğrenir.
8) Egzersiz ve psikolojik zindelik arasındaki ilişkiyi anlar.
9) Bireylerin spora yönlendirilmesinde psikolojik özelliklerin önemini anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISporsal performansta psişik süreçlerin performansı artırmak amacı ile yapılan psişik uygulamalar, performansın önündeki psişik engellerin ortadan kaldırılmasında spor psikolojisinin işlevleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Spor ve Egzersiz Psikolojisine Genel Bakış
2. Hafta Kişilik ve Spor
3. Hafta Sporda Uyarılmışlık, Kaygı ve Stres
4. Hafta Ara Sınav I
5. Hafta Güdülenme, Cinsiyet Rol Eğilimi
6. Hafta Dikkat ve Konsntrasyon
7. Hafta Grup Dinamiği
8. Hafta Ara Sınav II
9. Hafta Liderlik, Saldırganlık
10. Hafta Sporda Performans Arttırma
11. Hafta Egzersiz ve Psikolojik Zindelik
12. Hafta Egzersiz Bağlılığı
13. Hafta Optimal Psikolojik Zindelikte Egzersiz Prensipleri
14. Hafta Ara Sınav III
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBerger, B. G., Pargman, D. Ve Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Morgantown: Fitness Information Technology.
Tiryaki, Ş. (2000). Spor Psikolojisi: Kavramlar, Kuramlar ve Uygulama . Ankara: Eylül Kitapevi
Weinberg, R. S. Ve Gould, D. (1995). Foundations of Sport and Exercise Psychology. Champaign: Human Kinetics
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav360
Mini-Sınav110
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav4416
Kısa Sınavlara hazırlık4624
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık4624
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler224
Toplam İş Yükü119
Toplam İş Yükü / 303,96
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1  X   X   X   X          
P2                 
P3                 
P4        X   X   X   X   X   X
P5                 
P6                 
P7                 
P8                 
P9  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P10                 
P11                 
P12