Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FİZİKSEL UYGUNLUK, ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ SBB309 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Sinem Hazır Aytar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Fiziksel uygunluk ve öğelerini tanımlayabilir ve anlayabilir.
2) Fiziksel uygunluk öğelerini ölçme amaç ve nedenlerini anlayabilir.
3) Esnekliği ölçebilir ve değerlendirebilir.
4) Anaerobik uygunluğu ölçebilir ve değerlendirebilir.
5) Kassal uygunluğu ölçebilir ve değerlendirebilir.
6) Aerobik uygunluğu ölçebilir ve değerlendirebilir.
7) Vücut komposizyonunu ölçebilir ve değerlendirebilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFiziksel uygunluğun tanımı, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için temel yöntemlerin tanımı, fiziksel uygunluk parametrelerinin ölçülmesinde kullanılan laboratuar ve alan testlerinin öğrenilmesi ve uygulanması
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Fiziksel uygunluk ve sağlığa giriş
2. Hafta Sağlığın değerlendirilmesi ve risk sınıflaması
3. Hafta Fiziksel uygunluğun öğeleri: Kardiovasküler dayanıklılık
4. Hafta Kassal kuvvet ve dayanıklılık
5. Hafta Esneklik
6. Hafta Vücut komposizyonu
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Anaerobik güç ve kapasite
9. Hafta Fiziksel uygunluğun geliştirilmesinde ergojenik yardımcılar
10. Hafta Fiziksel uygunluk ve zihinsel sağlık
11. Hafta Egzersiz reçetesi prensipleri
12. Hafta Egzersiz reçetesi prensipleri
13. Hafta Sunum
14. Hafta Sunum
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖzer, Kamil (2001) Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
Heyward, V. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Presciption. Champaign IL: Human Kinetics.
Aerobics and Fitness Association of America (1997). Fitness Theory and Practice. Jordan Peg (Ed). Reebok Univesity Press, Stoughton, MA
Zorba, E. (1999). Herkes için Spor ve Fiziksel Uygunluk. Ankara. GSGM
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSunum,Proje,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi616
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar6212
Final Sınavı122
Ödevler133
Toplam İş Yükü171
Toplam İş Yükü / 305,7
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2      X   X   X   X   X
P3          X   X   X
P4             
P5             
P6             
P7             
P8  X   X   X   X      
P9             
P10             
P11             
P12