DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Sinem Hazır Aytar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Fiziksel uygunluk ve öğelerini tanımlayabilir ve anlayabilir. 2) Fiziksel uygunluk öğelerini ölçme amaç ve nedenlerini anlayabilir. 3) Esnekliği ölçebilir ve değerlendirebilir. 4) Anaerobik uygunluğu ölçebilir ve değerlendirebilir. 5) Kassal uygunluğu ölçebilir ve değerlendirebilir. 6) Aerobik uygunluğu ölçebilir ve değerlendirebilir. 7) Vücut komposizyonunu ölçebilir ve değerlendirebilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Fiziksel uygunluğun tanımı, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun
geliştirilmesi ve korunması için temel yöntemlerin tanımı, fiziksel uygunluk parametrelerinin
ölçülmesinde kullanılan laboratuar ve alan testlerinin öğrenilmesi ve uygulanması |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Fiziksel uygunluk ve sağlığa giriş | 2. Hafta | Sağlığın değerlendirilmesi ve risk sınıflaması | 3. Hafta | Fiziksel uygunluğun öğeleri: Kardiovasküler dayanıklılık | 4. Hafta | Kassal kuvvet ve dayanıklılık | 5. Hafta | Esneklik | 6. Hafta | Vücut komposizyonu | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Anaerobik güç ve kapasite | 9. Hafta | Fiziksel uygunluğun geliştirilmesinde ergojenik yardımcılar | 10. Hafta | Fiziksel uygunluk ve zihinsel sağlık | 11. Hafta | Egzersiz reçetesi prensipleri | 12. Hafta | Egzersiz reçetesi prensipleri | 13. Hafta | Sunum | 14. Hafta | Sunum |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Özer, Kamil (2001) Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Heyward, V. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Presciption. Champaign IL: Human Kinetics. Aerobics and Fitness Association of America (1997). Fitness Theory and Practice. Jordan Peg (Ed). Reebok Univesity Press, Stoughton, MA Zorba, E. (1999). Herkes için Spor ve Fiziksel Uygunluk. Ankara. GSGM
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sunum,Proje,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 1 | 6 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | 6 | 2 | 12 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 171 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |