Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DOĞA SPORLARI I SBB240 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Doğa yürüyüşü ve zirve tırmanışı kavram ve tekniklerini öğrenir.
2) Kampçılık kavram ve tekniklerini öğrenir.
3) Yer ve yön belirleyebilecekleri teknikleri öğrenir.
4) Etkinlikler sırasında tehlikelerden haberdar olarak farklı arazi ve atmosfer şartlarında, deneyim kazanabilmek için etkinlik yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITrakking, kampçılık gibi sporlarla ile ilgili bilgi ve beceri kazanımı. Doğal yaşamın özellikleri, yürüyüş, yön bilgisi, kampçılık, doğada yaşamını sürdürme, güvenlik, tırmanış, iniş ve çıkış
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Doğa sporlarına giriş ve tanımlar
2. Hafta Doğal yaşam kavramı ve özellikleri
3. Hafta Dağ çevresinde etkinlik planlama ve organizasyon bilgisi
4. Hafta Doğa yürüyüşü kavram ve yaklaşımları
5. Hafta Zirve tırmanışı kavram ve yaklaşımları
6. Hafta Doğa yürüyüşü araç-gereçlerinin işgörüsü, kullanımı ve bakımı
7. Hafta Doğa yürüyüşü tekniklerinin kuramsal altyapısı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kampçılık kavram ve yaklaşımları ve Kampçılıkta kullanılan araç-gereçlerin işgörüsü, kullanımı ve bakımı
10. Hafta Doğada yer ve yön belirleme
11. Hafta Doğal göstergelerden hava tahmini
12. Hafta Doğada karşılaşilabilecek riskler, tehlikeler ve korunma yöntemleri
13. Hafta Doğada karşılaşilabilecek riskler, tehlikeler ve korunma yöntemleri
14. Hafta Teknik becerilerin Öğrenilmesi ve geliştirilmesine yönelik yoğun uygulamalı eğitim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAnonymous. (1989).Dağcılıkta Kullanılan Düğümler. Ankara:Dağcılık Federasyonu Yayını.
Doğru, M.(1989). Dağcılıkta Yüksek Irtifa. Ankara:Dağcılık Federasyonu yayını.
Graydon, D. (1992). Mountaineering. Canada: Douglas & Mc Intyre Ltd.
Langmuir, E. (1984). Mountaincraft and Leadership. Edinburg:The Schotish Sports Club.
Mcmanners, H. (1995). The Backpacker's Handbook. London: Dorling Kindserly Limited.
Peters, E. (Ed.). (1992). Mountaineering The Freedom of The Hills. Seattle:The Mountaineers.
Seaborg, E, And Dudley, E. (1994). Hiking and Backpacking. Champaign: Human Kinetics.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav160
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık122
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık122
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3  X   X   X   X
P4      X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12