Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Doğa yürüyüşü ve zirve tırmanışı kavram ve tekniklerini öğrenir. 2) Kampçılık kavram ve tekniklerini öğrenir. 3) Yer ve yön belirleyebilecekleri teknikleri öğrenir. 4) Etkinlikler sırasında tehlikelerden haberdar olarak farklı arazi ve atmosfer şartlarında, deneyim kazanabilmek için etkinlik yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Trakking, kampçılık gibi sporlarla ile ilgili bilgi ve beceri kazanımı. Doğal yaşamın özellikleri,
yürüyüş, yön bilgisi, kampçılık, doğada yaşamını sürdürme, güvenlik, tırmanış, iniş ve çıkış
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Doğa sporlarına giriş ve tanımlar
2. Hafta
Doğal yaşam kavramı ve özellikleri
3. Hafta
Dağ çevresinde etkinlik planlama ve organizasyon bilgisi
4. Hafta
Doğa yürüyüşü kavram ve yaklaşımları
5. Hafta
Zirve tırmanışı kavram ve yaklaşımları
6. Hafta
Doğa yürüyüşü araç-gereçlerinin işgörüsü, kullanımı ve bakımı
7. Hafta
Doğa yürüyüşü tekniklerinin kuramsal altyapısı
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Kampçılık kavram ve yaklaşımları ve Kampçılıkta kullanılan araç-gereçlerin işgörüsü, kullanımı ve bakımı
10. Hafta
Doğada yer ve yön belirleme
11. Hafta
Doğal göstergelerden hava tahmini
12. Hafta
Doğada karşılaşilabilecek riskler, tehlikeler ve korunma yöntemleri
13. Hafta
Doğada karşılaşilabilecek riskler, tehlikeler ve korunma yöntemleri
14. Hafta
Teknik becerilerin Öğrenilmesi ve geliştirilmesine yönelik yoğun uygulamalı eğitim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Anonymous. (1989).Dağcılıkta Kullanılan Düğümler. Ankara:Dağcılık Federasyonu Yayını. Doğru, M.(1989). Dağcılıkta Yüksek Irtifa. Ankara:Dağcılık Federasyonu yayını. Graydon, D. (1992). Mountaineering. Canada: Douglas & Mc Intyre Ltd. Langmuir, E. (1984). Mountaincraft and Leadership. Edinburg:The Schotish Sports Club. Mcmanners, H. (1995). The Backpacker's Handbook. London: Dorling Kindserly Limited. Peters, E. (Ed.). (1992). Mountaineering The Freedom of The Hills. Seattle:The Mountaineers. Seaborg, E, And Dudley, E. (1994). Hiking and Backpacking. Champaign: Human Kinetics.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
60
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
2
2
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
2
2
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ