Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KAYAK SBB231 - 2 + 2 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kayak sporunda kullanılan araç-gerecin özelliklerini anlayar ve tanımlar.
2) Kayak ile ilgili kavram, tanım ve sınıflamaları yapar.
3) Düz kayma, tırmanma, karsabanı, yön değiştirme, hızlanma, durma gibi kayak becerisine yönelik haraketleri kavrayarak uygular.
4) Temel dönüş tekniklerini farklı eğim, kar yapısı ve hava şartlarında uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler; Kayak branşında kullanılan malzeme araç-gereci bilir, temel teknik ve becerileri uygulayabilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kayak sporuna giriş ve tarihçesi,
2. Hafta Kayak sporunda temel kavramlar, tanımlar ve disiplinler,
3. Hafta Kayak sporunda kullanılan giysi ve alternaif donatılar,
4. Hafta Araç-gereç bilgisi (kayak, bağlantı, baton ve ayakkabı)
5. Hafta Kayak katılımcıları için temel ısınma hareketleri, amaçları ve tekrarları,
6. Hafta Temel kayak pozisyonu, düz kayma, tırmanış teknikleri, hareket ve duruş.
7. Hafta Kayakta yön değiştirmeler ve duruşlar (Kar sabanı duruş, pivot ve tekme dönüşü)
8. Hafta Kar sabanı dönüş tekniği kuramsal altyapısı,yamaç kayma tekniği kuramsal alt yapısı
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Yan kayma tekniği kuramsal altyapısı,
11. Hafta Paten adımı ile yol alma ve taşıma sistemleri kullanımının kuramsal altyapısı,
12. Hafta Basit dönüş, parelel kayma ile dağa dönüş tekniği kuramsal altyapısı,
13. Hafta Alıkomalı dönüş tekniği kuramsal altyapısı,
14. Hafta Teknik becerilerin Öğrenmei ve geliştirilmesine yönelik yoğun uygulamalı eğitim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGullion, L (1990). Ski Games. Champaign,Illinois; Leisure Press.
Heckelman, M. (1989). Step by step skiing skills. Northamptonshire; The Hamlyn Publishing Group.
Reichenfeld,R.,Bruechelt,A.,M., (1992). Skiing Step By Step To Success. Wiltshire; The Crowood Pres Ltd.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav160
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler236
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9  X   X   X   X
P10       
P11       
P12