Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Başarılı bir rekreasyon liderinin sahip olması gereken nitelikleri öğrenir 2) Rekreasyon liderinin temel rol ve sorumluluklarını anlar 3) Rekreasyon ve spor ile ilişkili temel liderlik kuramlarını ve farklı liderlik tipolojilerini öğrenir 4) Liderliğin ekip çalışması, iletişim, motivasyon, duygusal zeka, karar verme, problem çözme, değişim ve kriz yönetimi gibi süreçlerle ilişkisini kavrar 5) Kendi liderlik gelişim süreçlerini izler, güçlü ve zayıf yanlarını keşfederek kendi liderlik stilini ve becerilerini geliştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders liderlik kavramını ve liderlik becerilerini rekreasyon alanında ele alır ve inceler. Liderlik kuramları ve farklı liderlik tipolojileri üzerinden rekreasyon liderliğine ilişkin bilgi verir. Bu derste rekreasyonda liderliğin ekip çalışması, iletişim, motivasyon, duygusal zeka, karar verme, problem çözme, değişim ve kriz yönetimi gibi süreçlerle ilişkisi tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve Ders Tanıtımı - Rekreasyon ve Liderlik Kavramları
2. Hafta
Liderlik nedir? Ekip Çalışması ve Etkili Liderlik Özellikleri
3. Hafta
Liderlik Kuramları
4. Hafta
Rekreasyonda Liderlik Uygulaması ve Değerlendirme
5. Hafta
Rekreasyonda Liderlik Uygulaması ve Değerlendirme
6. Hafta
Nasıl bir lider olmalıyım?: Liderlik Tiplerinin Değerlendirilmesi
7. Hafta
Liderlik ve İletişim
8. Hafta
Liderlik ve Duygusal Zeka
9. Hafta
Liderlik ve Motivasyon
10. Hafta
Ara Sınav
11. Hafta
Başarı Kültürü Nasıl Yaratılır?
12. Hafta
Vizyon ve Stratejik Liderlik
13. Hafta
Liderlikte Karar Verme ve Problem Çözme
14. Hafta
Liderlikte Farklılıklara Duyarlılık, Değişim ve Kriz Yönetimi
15. Hafta
Liderlikte Gelişim Süreçleri ve Gelecekte Liderlik
16. Hafta
Öğrenci Sunumları
17. Hafta
Öğrenci Sunumları
18. Hafta
19. Hafta
20. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÇELİK, V., (2000), Eğitimsel Liderlik, Pegem A Yayınevi, Ankara KARAKÜÇÜK, S., (1999), Rekreasyon, Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma, Bağırgan Yayınevi, 3. Basım, Ankara WERNER,I., (1993), Liderlik ve Yönetim, (çev: Vedat Ünver), Rota Yayınları HUNT, J.W., (1999), Yönetici için Örgüt İçindeki Davranışlar Kılavuzu, Öteki Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
10
Proje
1
25
Diğer
1
20
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
10
10
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
20
40
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ