DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Funda Akcan Amca
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sporun neden toplumsal bir inşa olduğunu anlar 2) Sporun ve serbest zamanın toplumsal ve kültürel bağlamlarda nasıl kurumsallaştığını kavrar 3) Sporun ve serbest zamanın küresel sistem içinde nasıl bir yeri olduğunu kavrar 4) Sporun ve serbest zamanın yaş, sınıf ve toplumsal cinsiyet gibi unsurlara bağlı olarak farklı toplumsal gruplarda nasıl icra olduğunu anlar ve aradaki farkları bilir 5)
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Spor sosyolojisi, sosyolojinin alt disiplinidir ve sporu toplumsal bir olgu olarak ele alır ve inceler. Spor ve serbest zaman sosyolojisi dersinde spor, serbest zaman, toplum ve kültür arasındaki ilişki sistematik olarak tartışılır. Ders boyunca öğrencilere eleştirel bir perspektiften bakarak, toplumda spor ve serbest zamanla ilgili var olan düşünce ve fikirleri öğrenme ve tartışma imkanı sunulur. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Spor Sosyolojisi: Nedir? Neden gereklidir? | 2. Hafta | Sosyoloji Kuramları: Toplumda sporu ve serbest zamanı incelerken bize nasıl yardımcı olurlar? | 3. Hafta | Spor ve Sosyalizasyon | 4. Hafta | Toplumsal Cinsiyet, Spor ve Serbest Zaman - Film Gösterimi ve Tartışması | 5. Hafta | Toplumsal Cinsiyet, Spor ve Serbest Zaman | 6. Hafta | Ara Sınav 1 | 7. Hafta | Toplumsal Sınıf ve Spor - Film Gösterimi ve Tartışması | 8. Hafta | Spor ve Politika - Spor ve Medya | 9. Hafta | Taraftarlık, Kimlik, Şiddet ve Spor | 10. Hafta | Öğrenci Sunumları - Gazete Haberi Analizi | 11. Hafta | Öğrenci Sunumları - Gazete Haberi Analizi | 12. Hafta | Ara Sınav 2 | 13. Hafta | Öğrenci Sunumları - Münazaralar | 14. Hafta | Öğrenci Sunumları - Münazaralar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Coakley, J. (2001). Sport in Society. Issues & Controversies. Seventh Edition. Mc Graw Hill. Leonard, W. M II. (1988). A sociological perspective of sport. Macmillan Publishing Company: U.S.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 10 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 115 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |