Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SPOR VE EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ SBB201 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Murat Erdoğan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Enerji sistemlerini ve egzersize sırasındaki tepki ve uyumu bilir ve anlar
2) Toparlanma sırasında enerji sistemlerinin cevabını bilir ve anlar
3) İş, güç ve enerji harcamasını bilir ve anlar
4) Kas ve sinir sistemlerinin egzersize tepki ve uyumunu bilir ve anlar
5) Solunum ve dolaşım sisteminin egzersize tepki ve uyumunu bilir ve anlar
6) Antrenmana fizyolojik tepkileri bilir ve anlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku organlar ve sistemlerin fonksiyonları. İnsan organizmasının fiziksel eforlara kısa ve uzun dönemde uyumu, enerji kaynakları, antrenmanın fizyolojik temelleri, vurgunluk, toparlanma, doping, beslenme, farklı ortamlarda performans ölçülmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Egzersiz ve spor fizyolojisine giriş
3. Hafta Enerji sistemleri ve egzersiz
4. Hafta Spor aktiviteleri sırasında enerji kullanımı ve besin maddeleri
5. Hafta Toparlanma süreci
6. Hafta İş, güç ve enerji harcamasının ölçülmesi
7. Hafta I. Ara Sınav
8. Hafta Kas sistemi ve egzersiz
9. Hafta Sinir sistemi ve egzersiz
10. Hafta Dolaşım sistemi ve egzersiz
11. Hafta Solunum sistemi ve egzersiz
12. Hafta II. Ara Sınav
13. Hafta Antrenman adaptasyonları
14. Hafta Performansı etkileyen faktörler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTiryaki Sönmez, G. (2002) Egzersiz ve Spor Fizyolojisi. Ata Ofset, Bolu
Günay, M. ve Cicioğlu İ. (2001) Spor Fizyolojisi. Gazi Kitabevi, Ankara
Ergen, E., Demirel, H., Güner, R., Turnagöl, H. (2002) Egzersiz Fizyolojisi, Nobel Yayınevi, Ankara.
McArdle, WD, Katch, FI ve Katch, VL. (1996) Exercise Physiology: Energy, Nutrition and Human Performance. Williams & Wilkins, Baltimore, Fourth Edition
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav250
Uygulama/Pratik115
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav339
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi5525
Final Sınavına Hazırlık212
Ders Saati4416
Ara Sınava Hazırlık339
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler133
Toplam İş Yükü65
Toplam İş Yükü / 302,16
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2        X   X   X
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12