Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Rekreasyon ve serbest zaman ilişkisini anlar 2) Yaşam döngüsü içinde rekreasyonun yeri ve önemini kavrar 3) Rekreasyona katılımda etkili ve engelleyici olan unsurları anlar 4) Rekreasyon endüstrisinin yapısını ve bileşenleri kavrar 5) Farklı rekreasyon alanlarını ve kariyer imkanlarını bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders rekreasyon kavramını serbest zaman ile ilişkisi çerçevesinde ele alır ve inceler. Rekreasyonu profesyonel bir hizmet alanı olarak ele alarak rekreasyon endüstrisi içerisinde farklı rekreasyon alanlarına ilişkin bilgi verir. Bu derste gündelik yaşamda ve yaşam döngüsü içerisinde rekreasyonun yeri ve önemi tartışılır, rekreasyona katılımda etkili olan ve engelleyici unsurlar incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve Ders Tanıtımı
2. Hafta
Rekreasyon Nedir?: Rekreasyon ve Serbest Zaman İlişkisi
3. Hafta
Rekreasyon Nedir?: Rekreasyon ve Serbest Zaman İlişkisi
4. Hafta
Serbest Zaman ve Rekreasyonun Tarihsel Arka Planı
5. Hafta
Zaman ve Serbest Zaman: Temel Kavramlar ve Kuramlar
6. Hafta
Film Gösterimi ve Tartışması ? In Time (2011)
7. Hafta
Rekreasyona Katılımı Etkileyen Toplumsal Etmenler
8. Hafta
Rekreasyona Katılımı Etkileyen Toplumsal Etmenler
9. Hafta
Ara Sınav 1
10. Hafta
Yaşam Boyu Serbest Zaman ve Rekreasyon - Öğrenci Görüşme Sunumları
11. Hafta
Yaşam Boyu Serbest Zaman ve Rekreasyon - Öğrenci Görüşme Sunumları
12. Hafta
Serbest Zaman ve Rekreasyon Hizmetlerinin Profesyonelleşmesi
13. Hafta
Rekreasyonda Kariyer Alanları
14. Hafta
Serbest Zaman ve Rekreasyon Hizmetlerinin Profesyonelleşmesi
15. Hafta
Rekreasyonda Kariyer Alanları
16. Hafta
Ara Sınav 2
17. Hafta
Öğrenci Seçmeli Proje Sunumları
18. Hafta
Öğrenci Seçmeli Proje Sunumları
19. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cordes, K. A., & İbrahim, H. M. (1999). Application in Recreation and Leisure. McGraw-Hill Companies. Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara. Hazar, A. (2003). Rekreasyon ve Animasyon. Detay Yayıncılık, Ankara Karaküçük, S. (1997). Rekreasyon. Serene Ofset, Ankara. Kılbaş, Ş. (2001), Gençlik ve Boş Zamanı Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Basımevi, Adana Kılbaş, Ş. (2001), Rekreasyon: Boş Zamanı Değerlendirme. Anaca Yayınları, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
30
Ödev
1
20
Proje
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
5
10
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
20
40
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ