Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ SBB145 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Beden eğitimi ve sporun anlamını ve temel kavramları öğrenir.
2) Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimini anlar.
3) Beden eğitimi ve sporun felsefi temellerini öğrenir.
4) Beden eğitimi ve sporun psikolojik, sosyolojik, fizyolojik, biyomekanik temellerini anlar.
5) Beden eğitimi ve spor ile ilgili çalışma alanlarını öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISpor bilimlerinde temel kavramlar, eğitim ve öğretimde sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi; spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturulmasının tarihsel gelişimi ve spor bilimlerinin geleceği gibi konuların öğrenimi ve öğretimi gibi konuları ele alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Beden Eğitimi ve Sporun Anlamı ve Temel Kavramları
2. Hafta Beden Eğitimi ve Sporun Amaçları ve Gelişimdeki Rolü
3. Hafta Beden Eğitimi ve Sporun Felsefik Temelleri
4. Hafta Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Gelişimi
5. Hafta Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri
6. Hafta I. Ara Sınav
7. Hafta Beden Eğitimi ve Sporun Psikolojik Temelleri
8. Hafta Beden Eğitimi ve Sporun Sosyolojik Temelleri
9. Hafta Beden Eğitimi ve Sporun Biyomekaniksel Temelleri
10. Hafta Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi ve Değerlendirilmesi
11. Hafta II. Ara sınav
12. Hafta Beden Eğitimi ve Sporla ilişkili Meslek Alanları
13. Hafta Beden Eğitimi ve Sporla ilişkili Meslek Alanları
14. Hafta Beden Eğitimi ve Sporla ilişkili Meslek Alanları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARWuest, D. A. ve Bucher, C. A. (1999). Foundations of Physical Education and Sport. Boston: McGraw Hill Company
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık111
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi224
Final Sınavına Hazırlık224
Ders Saati339
Ara Sınava Hazırlık111
Laboratuvar
Final Sınavı224
Ödevler5525
Konu Araştırma 133
Toplam İş Yükü55
Toplam İş Yükü / 301,83
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4         
P5         
P6          X
P7         
P8         
P9         
P10        X   X
P11        X   X
P12