Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HENTBOL SBB131 - 2 + 2 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hentbol ile ilgili temel bilgiyi (temel kavramlar, kuramlar ve sınıflandırmalar) kazanır.
2) Hentbol oyun kurallarını öğrenir.
3) Hentboldaki bireysel hücum ve savunma becerilerini uygular.
4) Hentboldaki grup hücum ve savunma becerilerini uygular,
5) Hentboldaki takım hücumu ve savunması safhalarını bilir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, hentbol branşlarındaki temel hareket becerilerinin önemini anlayabilir ve gösterebilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Hentbole Giriş
2. Hafta Bireysel Hücum Elementleri
3. Hafta Bireysel Hücum Elementleri
4. Hafta Bireysel Hücum Elementleri
5. Hafta Bireysel Hücum Elementleri
6. Hafta Kaleci
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Grup Hücum Elementleri
9. Hafta Grup Hücum Elementleri
10. Hafta Grup Savunması Elementleri
11. Hafta Grup Savunması Elementleri
12. Hafta Takım Hücumu
13. Hafta Takım Hücumu
14. Hafta Takım Savunması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARClanton, R. E. And Dwight, M. P. (1997). Team Handball: Step to Success. Human Kinetics: Illinois.
Bağırgan, T. (1990). Hentbol' da Antrenman. Ankara: Set Ofset Matbaacılık
Bilir, G., Sevim, Y. ve Bilir, M. (1977). Hentbol İçin 100 Eğitsel Oyun.Ankara: Bilim Matbaası.
Dorak, F. (1994). Hentbolde Kaleci: Teknik-Taktik-Kondüsyon. İzmir: Saray Kitabevi.
Hattig, P. ve Hattig, F. (1978). Handball:Technique-Tactics-Rules. International Handball Federation.
Hentbol Antrenör Gelişim Semineri, 11-12 Haziran 1983, İzmir.
Muratlı,s. ve Öner, K. (1985). Hentbolde Savunma. Oto Basımevi.
Sevim, Y. (1992). Hentbol: Teknik-Taktik. Ankara: Gazi Yayınevi.
Şahin, R. ve Taşkıran, Y. (1989). Mini Hentbol. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Proje110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11010
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar14228
Final Sınavı144
Ödevler155
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7         
P8  X        
P9  X   X   X   X   X
P10         
P11         
P12