Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim kavramını açıklar. 2) İletişim türlerini değerlendirir. 3) Sözsüz iletişim kavramını tartışır. 4) İletişim türlerinden üç iletişim tarzını (Edilgen, Saldırgan, Kendini Ortaya Koyan Tarz) tanımlar. 5) İletişim engel ve etmenlerini tanımlar. 6) Hasta ile sağlıklı iletişim kurar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrencilere; iletişimin tanımı; iletişim öğeleri ve özellikleri, iletişim türleri; kişi içi iletişim, kişilerarası iletişim, örgüt içi iletişimin unsurları, etkili iletişim teknikleri, sözlü ve sözsüz iletişimin özellikleri, kişilerarası iletişim, iletişim tarzları, iletişim engelleri, hasta ve hasta yakınlarıyla sağlıklı iletişim kurma beceri ve teknikleri, empati kavramı hakkında bilgi verilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İletişim kavramı, tanımı ve iletişim sürecindeki öğeler ve özellikleri
2. Hafta
İletişim türleri ve sınıflandırmaları, sözsüz iletişim kavram ve tanımı
3. Hafta
Sözlü iletişim kavramı, tanımı, dinleme türleri, dinlemenin önündeki engeller
4. Hafta
Etkili dinleme, ifade etme, kişilerarası iletişim engelleri
5. Hafta
Kişilerarası iletişimde sözlü iletişim biçimleri, iletişim tarzları
6. Hafta
Sözlü iletişimde etkinliği engelleyen faktörler
7. Hafta
Kişilerarası iletişimde ilk izlenim oluşturma
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Etkili iletişim becerileri I
10. Hafta
Etkili iletişim becerileri II
11. Hafta
Zor insanlarla iletişim I
12. Hafta
Zor insanlarla iletişim II
13. Hafta
İş yaşamında iletişim
14. Hafta
Hasta ile iletişim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Demiray,U. (2008); Etkili İletişim, Ankara:Pegem Akademi Dinççağ, A., (1999), Hasta ile İletişim, Sistem yayıncılık, Guilane., E.(2003), İletişim mi Kolay, Sistem Yayıncılık Güriz., D. (2008); Kişilerarası İletişim, Nobel Yayınları Kaypakoğlu., S. ( 2008 ); Kişilerarası İletişim, Derin yayınları McKay, M. (2006); İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık Mısırlı., İ. ( 2008); Genel ve Teknik İletişim Mutlu, E. (1998); İletişim Sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları Özer., K. ( 2009 ); İletişimsizlik Becerisi, Sistem Yayıncılık, Polat., F. ( 2009) İletişim Nasıl Kurulur, Avrupa Yakası Yayınları, Üstün., D. ( 2005); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık Demirel, Y., Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim, (2016), Akademisyen Tıp Yayınları, Adana.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ