DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Füsun Eyidoğan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tarımsal biyoteknoloji pazarını, gelişimini, genetiği değiştirilmiş bitkileri ve ürünlerini bilir. 2) Modern biyoteknolojinin temel ilkelerini ve bitkilere gen aktarım teknolojilerini bilir. 3) Nesli tehlikede olan bitkilerin çoğaltılmasına ve değerli bitki ve biyokimyasallarının üretilmesine yönelik biyoteknoloji yaklaşımlarını anlar. 4) Toplum yansımaları, yasal düzenlemeleri ve biyogüvenlik uygulamalarını bilir ve farklı boyutlarıyla tartışabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Biyoteknolojiyi oluşturan temel prensiplerin (rekombinant DNA ve genetik mühedisliğinin) ve bitki, hayvan ve gıda üzerinde uygulamaların öğrencilere tanıtılması temel amacı oluşturmaktadır. Bununla beraber, tarımsal üretimde kullanılan veya kullanma potansiyeli olan bitki hayvan doku kültürü uygulamaları ve mikroorganizmaların kullanılması ile bilgileri temel düzeyde kazandırılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1 Tarihsel Gelişim, Klasik ve Modern Biyoteknoloji Kavramları | 2. Hafta | 2 Modern Biyoteknoloji: Gen Mühendisliğinin Temel İlkeleri | 3. Hafta | 3 Agrobacterium ile Bitki Transformasyonu | 4. Hafta | 4 Diğer Bitki Transformasyon Teknolojileri | 5. Hafta | 5 Makale Tartışması | 6. Hafta | 6 I. Jenerasyon Tarımsal Biyoteknoloji | 7. Hafta | 7 II. Jenerasyon Tarımsal Biyoteknoloji | 8. Hafta | 8 Ara sınav | 9. Hafta | 9 Moleküler Tarım | 10. Hafta | 10 Nesli Tehlikede Olan Bitkilerin Çoğaltılmasına Yönelik Biyoteknoloji Yaklaşımları | 11. Hafta | 11 Değerli Bitki ve Biyokimyasallarının Üretilmesine Yönelik Biyoteknoloji Yaklaşımları | 12. Hafta | 12 Genetiği Değiştirilmiş Bitkiler ve Pazar I | 13. Hafta | 13 Genetiği Değiştirilmiş Bitkiler ve Pazar II | 14. Hafta | 14 Yasal Düzenlemeler ve Biyogüvenlik | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Plant Biotechnology and Genetics: Principles, Techniques and Applications, C. Neal Stewart, 2013. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Yüz yüze |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 5 | Mini-Sınav | 1 | 5 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 45 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 6 | 6 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 10 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 82 | 82 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 65 | 65 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 45 | 90 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |