Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Bestecilik ve Müzik Teorisi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BESTECİLİK VIII YBM402 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Mehmet Emin Göktepe
Öğretim Görevlisi Duysal İmsel
Profesör Fazlı Orhun Orhon
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Orkestra için kişisel bir dil ve yaratıcılık içeren en az on beş dakikalık müzik bestelenir.
2) Günümüz müzik akımları ve bestecilik teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBesteciliğin kuramsal ve pratik yaklaşımlarının uygulamalı olarak öğretilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Orkestra sesi, orkestral ses güçleri ve 19. Yüzyıldan itibaren repertuvar incelenmesi
2. Hafta Orkestral renkler ve form, repertuar örnekleri
3. Hafta Tını, çalgı renkleri ve form, repertuvar örnekleri
4. Hafta Doku, tını ve çalgı renkleri,
5. Hafta İlk değerlendirme
6. Hafta Tını ve ses kompozisyonu, repertuvar örnekleri
7. Hafta İnsan sesi, fonetik, çağdaş teknikler, repertuvar örnekleri
8. Hafta İkinci değerlendirme,
9. Hafta Elektronik imkanlar ve çalgılar, canlı elektro akustik sesler.
10. Hafta Repertuvar analizleri
11. Hafta Repertuvar analizleri
12. Hafta Mezuniyet projesi dosyası hazırlığı
13. Hafta Mezuniyet projesi dosyası hazırlığı
14. Hafta Jüri önünde müziklerin sunumu ve analizi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARModern Music and After, Griffiths, Paul, 2011/3rd, Oxford University Press
Genesis of a music; an account of a creative work, its roots and its fulfillments, Partch, Harry, 1974, Da Capo Press
Music notation : a manual of modern practice, Read, Gardner, 1979, Taplinger Pub. Co.
Recommended - Reading: 20th-century microtonal notation, Read, Gardner, 1990, Greenwood Press
Music notation in the twentieth century : a practical guidebook, Stone, Kurt, 1980, W. W. Norton & Company, Inc.
The contemporary violin : extended performance techniques, Strange, Patricia, 2001, University of California Press
Turk Musikisinin Mes'eleleri, Tura, Yalcin, 1988, Pan
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev710
Proje330
Diğer210
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler10110
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü126
Toplam İş Yükü / 304,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7  X  
P8   
P9   
P10   
P11  X  
P12   
P13   
P14  X  
P15   
P16