Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Bestecilik ve Müzik Teorisi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BESTECİLİK VII YBM401 Yedinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Mehmet Emin Göktepe
Öğretim Görevlisi Duysal İmsel
Profesör Fazlı Orhun Orhon
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Orkestra için kişisel bir dil ve yaratıcılık içeren en az on beş dakikalık bir müzik için eskizler ve olgunlaşmış planlar hazırlar.
2) Günümüz müzik akımları ve bestecilik teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBesteciliğin kuramsal ve pratik yaklaşımlarının uygulamalı olarak öğretilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ses, tını, mekan ve elektronik müzik
2. Hafta Ses, tını, mekan ve elektronik müzik
3. Hafta Diklik ve ritmin ötesi
4. Hafta Diklik ve ritmin ötesi
5. Hafta İlk planlama ve değerlendirmeler
6. Hafta Kontrpuan, heterofoni, ses kütlesi
7. Hafta Ses mimarisi ve ses alanları mimarisi
8. Hafta İkinci değerlendirme
9. Hafta Vokal İfade
10. Hafta Çağdaş vokal repertuvar
11. Hafta Müzik ontolojisi
12. Hafta Modernizm, post-modernizim
13. Hafta Pop art
14. Hafta Üçüncü değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARModern Music and After, Griffiths, Paul, 2011/3rd, Oxford University Press
Genesis of a music; an account of a creative work, its roots and its fulfillments, Partch, Harry, 1974, Da Capo Press
Music notation : a manual of modern practice, Read, Gardner, 1979, Taplinger Pub. Co.
Recommended - Reading: 20th-century microtonal notation, Read, Gardner, 1990, Greenwood Press
Music notation in the twentieth century : a practical guidebook, Stone, Kurt, 1980, W. W. Norton & Company, Inc.
The contemporary violin : extended performance techniques, Strange, Patricia, 2001, University of California Press
Turk Musikisinin Mes'eleleri, Tura, Yalcin, 1988, Pan

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev710
Proje330
Diğer210
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler10110
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü126
Toplam İş Yükü / 304,2
Dersin AKTS Kredisi9
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7  X  
P8   
P9   
P10   
P11  X  
P12   
P13   
P14  X  
P15   
P16