Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Vokal eşlikli orta ölçekli birkaç bölümden oluşan bir kompozisyon dizisi bestelenir. 2) Koro müziği hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Besteciliğin kuramsal ve pratik yaklaşımlarının uygulamalı olarak öğretilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İnsan sesi, koro
2. Hafta
İnsan sesi, koro
3. Hafta
İnsan sesi, solo
4. Hafta
İnsan sesi, solo
5. Hafta
Doku çalışması
6. Hafta
Doku çalışması
7. Hafta
Günümüz stillerinin analizleri
8. Hafta
Günümüz stillerinin analizleri
9. Hafta
Kompozisyon projesi başlangıcı
10. Hafta
Proje eskizleri ve repertuvar incelemesi
11. Hafta
Proje eskizleri ve repertuvar incelemesi
12. Hafta
Proje eskizleri ve repertuvar incelemesi
13. Hafta
Proje dosyası son kontrolleri
14. Hafta
Jüri önünde müziklerin sunumu ve analizi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
The contemporary violin : extended performance techniques, Strange, Patricia, 2001, University of California Press New directions for clarinet, Rehfeldt, Phillip, 1994, The Scarecrow Press, Inc. Extended Techniques for the Horn : A Practical Handbook for Students, Performers and Composers, Hill, Douglas, 2010, Warner Bros. Publications Music notation in the twentieth century : a practical guidebook, Stone, Kurt, 1980, W. W. Norton & Company, Inc. Music notation : a manual of modern practice, Read, Gardner, 1979, Taplinger Pub. Co. 20th-century microtonal notation, Read, Gardner, 1990, Greenwood Press Second String Quartet in F-Sharp Minor, Op. 10 : Authoritative Score, Background and Analysis, Comme, Neff, Severine; Schoenberg, Arnold; Chorley, Grant, 2005, W. W. Norton & Company, Inc. Lyrische Suite : für Streichquartett, Berg, Alban, 1955, Universal Edition Style and idea in the Lyric suite of Alban Berg, Perle, George, 2001, Pendragon Press Aventures : for three Singers and Seven Instrumentalists : Study Score, Ligeti, György, 1992, Edition Peters Nouvelles Aventures : for three Singers and Seven Instrumentalists : Study Score, Ligeti, György, 1994, Edition Peters Fourth String Quartet, Ferneyhough, Brian, 1990, Edition Peters Trio for piano, violin and horn (or cello or viola) : E Flat Major, Brahms, Johannes, Edition Peters Trio for Violin, Horn and Piano, Ligeti, György, 2001, Schott Vox balaenae : for three masked players : electric flute, electric cello, electric piano, Crumb, George, 1972, Edition Peters Eleven echoes of autumn, 1965 (Echoes 1) [for] violin, alto flute, clarinet, and piano, Crumb, George, 1972, Edition Peters Allegro sostenuto : for clarinet/bass clarinet, violoncello and piano, Lachenmann, Helmut, 2003, Breitkopf & Hartel Schattenblatter : fur Bassklarinette, Violoncello und Klavier, Huber, Klaus, 1975, Ricordi Modern Music and After, Griffiths, Paul, 2011/3rd, Oxford University Press A History of Western Music, Burkholder, Grout, Palisca, WW Norton & co., 2019
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
7
10
Proje
3
30
Diğer
2
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
10
1
10
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
126
Toplam İş Yükü / 30
4,2
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ