Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Tekstil ve Moda Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODADA HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM TMT474 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Mustafa Fikret Ateş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla ilişkilerin önemini kavrar.
2) Fonksiyonlarını bilir.
3) Reklam, kamuoyu, propaganda ve pazarlama arasındaki ilişkileri öğrenir.
4) Halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIModa markalarının, işletmelerini ve faaliyetlerini hedef kitlelerine tanıtmalarında "halkla ilişkiler" kavramının; mal veya hizmetlerinin tanıtılmasında da "reklam" kavramının etkili bir şekilde yapılmasında gerekli unsurların incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders kapsamı, işleyişi ve değerlendirme ve halkla ilişkiler hakkında genel bilgiler
2. Hafta Halkla ilişkilerin temel ilkeleri, hedef kitle kavramı
3. Hafta Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci
4. Hafta Halkla ilişkilerde etik anlayış
5. Hafta Halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri
6. Hafta Türkiye ve dünyadan halkla ilişkiler örgütlenme örnekleri
7. Hafta Halkla ilişkilerde ürün, marka ve kurum imajı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin yeri
10. Hafta Halkla ilişkiler ve reklamcılık
11. Hafta Halkla ilişkiler ve sergi-fuar tasarımı
12. Hafta Yeni iletim teknolojileri ve halkla İlişkiler
13. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSabuncuoğlu, Z. (2000). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara.
Odabaşı, Y. (2000). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Foster, T. (1997). Müşteri Memnuniyetinin 101 Yolu. Alfa Yayınları, İstanbul.
Peltekoğlu, F. (1998). Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım, İstanbul.
Bülbül, R. (1998). Halkla İlişkiler. Paragraf Dizgi ve Tasarım, Konya.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık7214
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7214
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler14114
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3      X  
P4       
P5      X  
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8       
P9       
P10      X  
P11  X   X   X   X
P12       
P13      X  
P14       
P15      X  
P16      X  
P17      X  
P18  X   X   X   X
P19       
P20       
P21