Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hazırgiyim ve moda endüstrisindeki teknik ve yönetsel bilgileri, üretim ve perakende yonetimi ve ilişkili küresel ticaret, tedarik zinciri, satış ve pazarlama kavramlarını öğrenir. 2) Konunun ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. 3) Edindiği bilgileri uygulamalı çalışmalarda kullanabilir ve yeni çözümler oluşturabilir. 4) Moda perakende alanlarında karmaşık problemleri tespit eder, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alarak çözümler üretir. 5) Moda perakende alanındaki güncel gelişmeleri, özgün uygulamalı çalışmaları, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak takip edebilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygulamalarının küresel, sosyal, ekonomik ve kültürel sosyal alandaki etkilerini öngörerek, uygulama planları geliştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Moda ürünlerinin nihai müşteriye ulaştırılmasında "satış hizmeti" için oluşturan fiziki ve dijital perakende mağazalarının kurulumu, işletilmesi ve yönetilmesine ilişkin becerilerin kazandırılması ile moda perakendesindeki teknolojik gelişmeler ve sektöre yansımalarının çalışan profesyoneller, mağaza sahipleri açısından incelenmesi.
Clow, K. E. and Baack, D.E. (2021) Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, Pearson Global Edition, 9th Edition Belch, G. and Belch, M. (2021) Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, McGraw Hill, 12th Edition Greenwood, G.L. (2013) Fashion Marketing Communications, John Wiley&Sons Kotler, P. ve Keller, A. (2016), Marketing Management, 15. Baskı, Prentice Hall Odabaşı, Y. Ve Oyman, M. (2012) Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Yayıncılık Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2011) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayıncılık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
7
2
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
2
14
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
14
1
14
Toplam İş Yükü
130
Toplam İş Yükü / 30
4,33
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ