Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Tekstil ve Moda Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA PERAKENDE YÖNETİMİ TMT473 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Mustafa Fikret Ateş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hazırgiyim ve moda endüstrisindeki teknik ve yönetsel bilgileri, üretim ve perakende yonetimi ve ilişkili küresel ticaret, tedarik zinciri, satış ve pazarlama kavramlarını öğrenir.
2) Konunun ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
3) Edindiği bilgileri uygulamalı çalışmalarda kullanabilir ve yeni çözümler oluşturabilir.
4) Moda perakende alanlarında karmaşık problemleri tespit eder, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alarak çözümler üretir.
5) Moda perakende alanındaki güncel gelişmeleri, özgün uygulamalı çalışmaları, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak takip edebilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygulamalarının küresel, sosyal, ekonomik ve kültürel sosyal alandaki etkilerini öngörerek, uygulama planları geliştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIModa ürünlerinin nihai müşteriye ulaştırılmasında "satış hizmeti" için oluşturan fiziki ve dijital perakende mağazalarının kurulumu, işletilmesi ve yönetilmesine ilişkin becerilerin kazandırılması ile moda perakendesindeki teknolojik gelişmeler ve sektöre yansımalarının çalışan profesyoneller, mağaza sahipleri açısından incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş, dersin tanımı ve içeriği
2. Hafta Tüketici davranışları, Algı ve tutumlar
3. Hafta Pazar araştırması
4. Hafta Müşteri Planlaması
5. Hafta Pazarlama iletişim süreci
6. Hafta Reklam ve mesaj
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Geleneksel Medya kanalları
9. Hafta Dijital Medya kanalları
10. Hafta Medya Stratejisi
11. Hafta Perakendecilik
12. Hafta Mağaza,Mağaza atmosferi,müzik,vitrin,tabela,personel
13. Hafta Pazarlama iletişimi
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARClow, K. E. and Baack, D.E. (2021) Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, Pearson Global Edition, 9th Edition
Belch, G. and Belch, M. (2021) Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, McGraw Hill, 12th Edition
Greenwood, G.L. (2013) Fashion Marketing Communications, John Wiley&Sons
Kotler, P. ve Keller, A. (2016), Marketing Management, 15. Baskı, Prentice Hall
Odabaşı, Y. Ve Oyman, M. (2012) Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Yayıncılık
Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2011) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayıncılık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık7214
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7214
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler14114
Toplam İş Yükü130
Toplam İş Yükü / 304,33
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6  X   X   X   X   X
P7    X   X   X  
P8         
P9         
P10  X         X
P11         
P12         
P13  X   X   X   X   X
P14         
P15         
P16         
P17  X     X     X
P18         
P19         
P20         
P21