Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kariyer kavramını, kariyer planlamayı ve aşamalarını öğrenir. 2) Tekstil ve Moda Tasarımı kariyer stratejilerini ve kariyer planlama modellerini öğrenir. 3) Tekstil ve Moda Tasarımı Kariyer seçeneklerini araştırır. 4) Özgeçmiş çeşitlerini inceler ve özgeçmiş oluşturabilir. 5) CV ve portfolyo hazırlamada dikkat edilecek hususları bilir,örneklerini inceler ve hazırlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Modanın tasarım, üretim ve satış süreçlerinde "insan kaynağı"nı oluşturacak tekstil ve moda tasarımı bölümünden mezun olacak öğrencilerin, kişisel kariyerlerinde belirleyebilecekleri iş alanlarıyla ilgili pozisyonların gerekliliklerin belirlenmesi ve kişisel kariyer planlama hedeflerinde gerekli bilgi, beceri ve deneyimlerin incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta
Kariyer nedir, kariyer planlama süreci ve etkileyen faktörler
3. Hafta
Tekstil ve Moda Tasarımı kariyer seçeneklerini oluşturma ve değerlendirme
4. Hafta
Tekstil ve Moda Tasarımı özelinde kariyer seçenekleri oluşturmada bilgisayar temelli kariyer danışmanlığı hizmetleri
5. Hafta
Tekstil ve Moda Tasarımı için kariyer karar verme yetkinliğini artırma odaklı çalışmalar
6. Hafta
Tekstil ve Moda Tasarımı için kariyer karar verme yetkinliğini artırma odaklı çalışmalar
7. Hafta
Özgeçmiş, CV ve portfolyo hazırlama esasları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Özgeçmiş, CV ve portfolyo hazırlama
10. Hafta
Özgeçmiş, CV ve portfolyo sunumları
11. Hafta
Geleneksel ve yetkinlik temelli performans değerlendirme süreci
12. Hafta
Geleneksel ve yetkinlik temelli performans değerlendirme süreci
13. Hafta
Mülakat becerilerinin geliştirilmesi (rol oynama)
14. Hafta
Mülakat becerilerinin geliştirilmesi (rol oynama)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-Berman, J.A., 1997. Competence-based Employment Interviewing. London: Quorum Books. -Fowkes, K. M. & McWhirter, E. H. (2007) Evaluation of Computer-Assisted Career Guidance in Middle and Secondary Education Settings: Status, Obstacles, and Suggestions. Journal of Career Assessment, 15(3), 388-400.