Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Moda olgusunu kavrama, güncel moda akımlarını yorumlayabilme, trendlerin nasıl oluştuğunu ve trendleri etkileyen moda dinamiklerinin moda endüstrisindeki öneminin ne olduğunu anlama becerisi kazanır. 2) Dönemsel renk, kumaş, materyal trendlerinin önemini kavrama ve trendlerin belirlenmesi/takip edilmesinde etkili faktörleri öğrenip, trend takibini ve trend analizi geliştirme becerisi kazanır. 3) Dünya moda pazarındaki lider şirketleri ve markaları tanır, renk tahmininde, tekstilde ve kumaş geliştirmede yenilikleri takip etme becerisi kazanır. 4) Görsel yolla iletişim kurma, kendini ifade etme, giyim ? tüketici ürünlerini ve tüketim eğilimlerini analiz ederek piyasayı izleme, inceleme ve ipuçlarını değerlendirme alışkanlığı becerisi kazanır. 5) Uzun süreli ve kısa süreli tahmin stratejileri, vitrin okuma, piyasa analizi için tüketici eğilimlerini araştırma, tüketici stil seçimi ve renk seçimi için birden fazla kaynaktan bilgileri toplama becerisi ve de Koleksiyon hazırlığı aşamasında sezon trendlerini kullanabilecekleri kaynakları koleksiyonlarına uygulayabilme ve sezon trendlerini öngörebilme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Trend, Trendsetter, Trendhunter, Trend Analistleri, Trend Ajansları gibi kavramların anlatılması. Trend izleme yöntemlerinin incelenmesi. Tarihsel süreç içerisinde trend analizi yapılması. Renk, doku, form, silüet gibi anahtar detayların anlatılması. Podyum görsellerinin izlenmesi ve anahtar detayların belirlenerek sunulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Sunumu
2. Hafta
Modanın Tanımı, Moda Ürünleri ve Servisleri, Modadaki Değişimlerin Tartışılması,
3. Hafta
Trend Öngörüsü, Trend Kavramları
4. Hafta
Trend izleme Yöntemleri
5. Hafta
Trend Tahmin Şirketleri, Sezon Trendlerinin Sunumu
6. Hafta
Tarihsel Süreçte Trend Analizleri
7. Hafta
Hazır Giyim Sanayinde Hızlı Moda Kavramı, Türkiye ve Dünyada Moda Pazarındaki Lider Şirket ve Markalar