Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Vitrinin tarihsel gelişimi ve konu ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. 2) Görsel sunum tekniklerini ve nasıl tasarlayacağını öğrenir. 3) Uygulanmış vitrin örneklerini analiz edebilir. 4) Farklı tasarım parametrelerine göre vitrin ve mağaza içi uygulamaları yapabilir. 5) Vitrini veya mağaza içini, kurum imajı, mağaza konsepti, tüketici davranışlarına ve tasarım kriterlerine göre tasarlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Görsel mağazacılık ve vitrin tasarımının temel prensiplerinin öğrenilmesi. Görsel mağazacılık ve vitrin tasarımının marka imajı yaratımındaki önemi. Belirli konseptler doğrultusunda vitrin tasarımı uygulamaları yapılması.
Mun, D., 1981, Shops A Manual of Planning and Design, The Architectural Pres, London. Pegler, M. 2006; Store Windows, Visual Reference Publications, New York Soto, P. 2002; Shop Window Design, Loft Publications, Barcelona Özgül Azaklı, M. (2021). Görsel Mağazacılık Perakendede Etkili Vitrin Tasarımı ve Mağaza İçi Sergileme Yöntemleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
7
1
7
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
7
1
7
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
14
2
28
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30
3,86
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ