Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Tekstil ve Moda Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL MAĞAZACILIK VE VİTRİN TASARIMI TMT460 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Mustafa Fikret Ateş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Vitrinin tarihsel gelişimi ve konu ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Görsel sunum tekniklerini ve nasıl tasarlayacağını öğrenir.
3) Uygulanmış vitrin örneklerini analiz edebilir.
4) Farklı tasarım parametrelerine göre vitrin ve mağaza içi uygulamaları yapabilir.
5) Vitrini veya mağaza içini, kurum imajı, mağaza konsepti, tüketici davranışlarına ve tasarım kriterlerine göre tasarlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIGörsel mağazacılık ve vitrin tasarımının temel prensiplerinin öğrenilmesi. Görsel mağazacılık ve vitrin tasarımının marka imajı yaratımındaki önemi. Belirli konseptler doğrultusunda vitrin tasarımı uygulamaları yapılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması.
2. Hafta Vitrin Tasarımının Amacı
3. Hafta Vitrin Tasarım Çeşitleri ve tasarım parametreleri
4. Hafta Vitrin Tasarımcısı ve Özellikleri
5. Hafta Vitrin Tasarımında Görsel Temayı Etkileyen Faktörler
6. Hafta Vitrin Tasarımının Temel Prensipleri
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Vitrin Tasarımında Temel Sunum Teknikleri
9. Hafta Vitrin Tasarımında Marka İmajı
10. Hafta Vitrin Tasarımında Renkler,Işık ? Aydınlanma,Malzeme
11. Hafta Ürün Kompozisyonu
12. Hafta Örneklerin incelenmesi ve analizi
13. Hafta Tema seçimi ve Araştırma
14. Hafta Uygulama ve Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMun, D., 1981, Shops A Manual of Planning and Design, The Architectural Pres, London.
Pegler, M. 2006; Store Windows, Visual Reference Publications, New York
Soto, P. 2002; Shop Window Design, Loft Publications, Barcelona
Özgül Azaklı, M. (2021). Görsel Mağazacılık Perakendede Etkili Vitrin Tasarımı ve Mağaza İçi Sergileme Yöntemleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık717
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık717
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler14228
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1        X   X
P2         
P3    X     X   X
P4         
P5         
P6      X    
P7         
P8         
P9         
P10  X     X    
P11         
P12    X     X   X
P13         
P14  X        
P15    X     X   X
P16    X     X   X
P17      X   X   X
P18    X      
P19          X
P20          X
P21          X