Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ayakkabı tasarım sürecini öğrenir. 2) Belirlenen bir tema doğrultusunda araştırma yapar,İmaj paftası ve renk kartelası hazırlayabilir. 3) Temel tasarım ilkeleri doğrultusunda öğrendiği bilgiler ile doku, renk, formları yaratıcı ve özgün fikirleriyle geliştirip sunabilir ve ürün tasarımlarında kullanabilir. 4) Tasarladığı ürünlerin teknik-detay çözümlemelerini yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ayakkabı tasarım sürecinin incelenmesi. Belirlenen bir tema doğrultusunda moodboard hazırlanması, ayakkabı eskizleri çizilmesi, üretilmek üzere eskizlerden seçim yapılması, uygun malzeme seçimi ve prototip hazırlanması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ayakkabı ve Saraciye Ürün grubu tasarım süreci bilgilerinin öğrenilmesi. Temel tasarım ilkeleri doğrultusunda doku, renk, form alıştırmalarının yaptırılması; biçimlendirme ve tasarlama yöntemlerinin aktarılması ve bilgileri pekiştirmek amacıyla, belirlenen bir tema doğrultusunda hazırlanacak bir projeyle desteklenmesini kapsar.
2. Hafta
İmaj paftası çalışılması ve renk kartelası hazırlatılması, özgün doku - malzeme tasarımları yaptırılması.
3. Hafta
Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
4. Hafta
Tasarım süreci
5. Hafta
Tasarımların onaylanması ve sunum paftası bilgilerinin aktarılması
6. Hafta
Ara Sınav
7. Hafta
Tasarım ve sunum paftalarının kontrolü
8. Hafta
Proje bilgilerinin aktarılması proje kağıtlarının teslimi Temel tasarım ilkeleri doğrultusunda tasarım geliştirme ve teknik-detay çözümleme bilgilerinin aktarılması ve bilgileri pekiştirmek amacıyla, belirlenen bir tema doğrultusunda hazırlanacak bir projeyle desteklenmesini kapsar.
9. Hafta
Story Board çalışması ve renk kartelası hazırlanması, Doku ve malzeme tasarımları yaptırılması.
10. Hafta
Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
11. Hafta
Tasarıma geçiş ve tasarım geliştirme süreci
12. Hafta
Ara Sınav
13. Hafta
Tasarımların onaylanması; teknik çözümlemelerin yapılması
14. Hafta
Tasarım ve teknik çözümlemelerin kontrolü. Sunum paftalarının kontrolü
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
* BEYAZIT Prof. Nigan, Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, İstanbul 1994 * VAN EEGHEN Hester , Bag and Shoe Design, BIS Publishers B.V., 2008 * GERVAL Olivier,Fashion Accessories (Studies in Fashion), A & C Black Publishers Ltd, 2009 * SCHAFFER Jane , SAUNDERS Sue Fashion Design Course: Accessories, Barron's Educational Series, Mar 2012 * SCHAFFER Jane , SAUNDERS Sue Fashion Design Course: Accessories: Design Practice and Processes for Creating Hats, Bags, Shoes and More, Thames & Hudson, 2012 * LAU John , Basics Fashion Design 09: Designing Accessories, AVA Publishing, 2012 * BLUMENTHAL Emily ,Handbag Designer 101: Everything You Need to Know About Designing, Making, and Marketing Handbags, Voyageur Press; First edition, September 2011 *POGSON Katherine Complete Leatherwork: Easy Techniques and Over 20 Great Projects (Complete Craft Series) Collins & Brown, August 2009
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
7
1
7
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
7
1
7
Laboratuvar
14
1
14
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
14
2
28
Toplam İş Yükü
130
Toplam İş Yükü / 30
4,33
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ