DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Mehmet Ada Özdil
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Deneysel Tasarım ile ilgili bilgileri tanımlar, ilke ve yöntemlerini öğrenir 2) Teknik ve malzeme bilgilerini öğrenir, farklı malzeme ile giysi ilişkisini tanımlar, tasarladığı üründe ürün- malzeme ilişkisini kurma becerisi edinir. 3) Özgün ve estetik model tasarlar, koleksiyon oluşturur. 4) Yeni malzeme oluşumu için farklı deneysel çalışmalar uygular. 5) Tasarladığı üründe basit detayları çözme, ürünü görselleştirme ve tasarladığı ürünü uygulayabilme becerisi kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle iliŞkili önerilen baŞka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Değişik malzemelerden tekstil yüzeyleri oluşturma ve bunları moda tasarım ürünleri haline dönüştürme. Hazırlanan ürünleri gösteriye hazırlama ve değerlendirme. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Genel işleyiş hakkında bilgi. Deneysel Tasarım kavramı, moda dünyasındaki yeri ve önemi. Önde gelen deneysel tasarımcılar ve deneysel tasarımlar | 2. Hafta | Kullanılabilir malzemeler hakkında bilgi ve uygulama örnekleri gösterimi. | 3. Hafta | Malzeme araştırma sonucu bulunan verilerin paylaşımı ve beyin fırtınası. | 4. Hafta | Proje 1: deneysel tekstil yüzeyleri oluşturmak ile ilgili beyin fırtınası ve çalışmalar | 5. Hafta | Proje 1: uygulamaları ve kritikler | 6. Hafta | Proje 1: Uygulamaları ve kritikler | 7. Hafta | Proje 1 uygulamaları ve kritikler | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Proje 2: alt yapısı için deneysel giysi strüktürleri araştırmalarını sunuş ve beyin fırtınası. | 10. Hafta | Proje 2: ile iligli eskiz çizimlerin kritikleri | 11. Hafta | Proje 2: uygulamaları ve kritikler. | 12. Hafta | Proje 2: uygulamaları ve kritikler. | 13. Hafta | Proje 2: uygulamaları ve kritikler. | 14. Hafta | Proje 2: sunuş |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Callan, G.O. & Glover, C. (2008) The Thames & Hudson Dictionary of Fashion and Fashion |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Deney,Eğitim-Uygulama,Diğer,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 10 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 7 | 1 | 7 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 1 | 7 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 14 | 2 | 28 | Toplam İş Yükü | | | 116 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |