Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım geliştirme ve uygulama, koleksiyon planlama ve geliştirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur, drapaj, kalıp ve dikim teknikleri uygulamalarına hakim olur. 2) Kendi ilk mini koleksiyonunu oluşturabilir, koleksiyonunu yılsonunda bir defile ile sunar, kişisel koleksiyon hazırlama ve sunma becerilerini geliştirir. 3) Model analizi için teknik becerileri edinir ve manken üzerinde drapaj uygulamaları ile model geliştirir. 4) Teknik föyleri anlama ve etkin biçimde yorumlama becerisi kazanır. 5) Numune dikme ve provasını yapabilme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( TMT405)
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Koleksiyon Hazırlama I dersinde dikim ve süsleme işlemlerine başlanan giysilerin tamamlanması. Giysiyi tamamlayan aksesuarların hazırlanması. Koleksiyona uygun bir konseptte moda fotoğraflarının çekilmesi. Sunumların yapılması (sergi, defile vb.).
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Koleksiyon fitleri kumaş kritikleri, Gerçek kumaş kararları
2. Hafta
Konsepte uygun model geliştirme, yaratıcılık süreci, kritikler
3. Hafta
Altı parçalık bir koleksiyon geliştirme, model seçimi, kritikler ve ana malzemeye karar verme
4. Hafta
Çalışma kalıpları, model uygulama, Drapaj yöntemi ile kalıp geliştirme, Model detaylarını tartışma, Kritikler.
5. Hafta
Prototip ürün geliştirme, Son Kalıplar
6. Hafta
Gerçek ürün, koleksiyon parçalarının oluşturulması, üretim uygulamaları
7. Hafta
Ara Sınav, Tasarım sürecinde tüm çalışmaların değerlendirilmesi
Richard Sorger,Moda Tasarımının Temelleri,literatür yayıncılık Colin Renfrew,Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme,literatür yayıncılık Jenny Udale,Moda Tasarımında Tekstil ve Moda, literatür yayıncılık Armstrong H. J., Pattern Making for Fashion Design third edition,New Jersey, United States, 2000. Baudot F., Modanın Yüzyılı, İTKİB, Güncel Yayıncılık, 2001, İstanbul Boucher F., 20,000 Years of Fashion The History of Costume and Personel Adornment, 1987, New York, United States. Hakko C., Moda Olgusu, Vakko Yayınları. Hawthorne R., The Costume Collector?s Company 1890-1990,1998, London, Great Britain. Hill H. M., Bucknell P. A., The Evoluation of Fashion Pattern and Cut from 1066 to 1930, 1987, Peacock J., The Chronicle of Western Costume, 1996, ISBN 0-500-01490-6, Thames and Hudson Ltd., London, United Kingdom. Solinger J., Apparel Handbook, United States.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
7
2
14
Ders Saati
14
8
112
Ara Sınava Hazırlık
7
2
14
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
14
1
14
Toplam İş Yükü
186
Toplam İş Yükü / 30
6,2
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ