Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım geliştirme ve uygulama, koleksiyon planlama ve geliştirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma, kendi ilk mini koleksiyonunu oluşturma becerisi kazanır. 2) Teknik föyleri anlama ve etkin biçimde yorumlama, model analizi için teknik becerisi kazanır. 3) Numune dikme ve provasını yapabilme, manken üzerinde drapaj uygulamaları ile model geliştirme becerisi kazanır. 4) Drapaj, kalıp ve dikim teknikleri uygulamaları ve kişisel koleksiyon hazırlama, sunma becerisi kazanır. 5) Koleksiyonunu yılsonunda bir defile ile sunma, teknik föy hazırlama becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Belirlenmiş bir konsepte ve yılın moda eğilimlerine uygun olarak model tasarlanması, modelin geliştirilmesi, modellerin kumaş ve diğer malzemelerinin araştırılması, dikim ve süsleme tekniklerinin belirlenmesi, modellerin son düzeltmelerinin yapılması ve üretime başlanması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Koleksiyon kavramı ve önemi
2. Hafta
Koleksiyon hazırlama yöntemleri, 1.ticari koleksiyon, 2.moda koleksiyonu, 3.sipariş üzerine oluşturulan koleksiyonlar.
3. Hafta
Pazar araştırması (hedef kitle ve temanın belirlenmesi), kumaş, renk, desen, aksesuar araştırması, model tasarımı, ölçü formlarının hazırlanması, kalıpların hazırlanması, prototip dikimi, kontrolü ve düzeltmelerin yapılması, seri hazırlığı, koleksiyonun sunulması.
4. Hafta
Mezuniyet Projesi için konsept belirleme, konu ile ilgili birincil araştırma.
Ara Sınav, araştırma verilerinin değerlendirilmesi
8. Hafta
Konsepte uygun model geliştirme, yaratıcılık süreci, kritikler, yaratıcılık süreci, 6 parça mini koleksiyon model çizimlerinin incelenmesi, üretim planlama.
9. Hafta
Model analizleri.
10. Hafta
Mini koleksiyon için temel kalıpların hazırlanması.
11. Hafta
Çalışma kalıpları, model uygulamalar.
12. Hafta
Drapaj çalışmaları, kalıp model fitleri, kalıpla ilgili düzeltmeler.
13. Hafta
Koleksiyon bütünlüğü ve sınıf tartışması kritikler
14. Hafta
Koleksiyon kalıp formlarının değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Richard Sorger,Moda Tasarımının Temelleri,literatür yayıncılık Colin Renfrew,Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme,literatür yayıncılık Jenny Udale,Moda Tasarımında Tekstil ve Moda, literatür yayıncılık Armstrong H. J., Pattern Making for Fashion Design third edition,New Jersey, United States, 2000. Baudot F., Modanın Yüzyılı, İTKİB, Güncel Yayıncılık, 2001, İstanbul Boucher F., 20,000 Years of Fashion The History of Costume and Personel Adornment, 1987, New York, United States. Hakko C., Moda Olgusu, Vakko Yayınları. Hawthorne R., The Costume Collector?s Company 1890-1990,1998, London, Great Britain. Hill H. M., Bucknell P. A., The Evoluation of Fashion Pattern and Cut from 1066 to 1930, 1987, Peacock J., The Chronicle of Western Costume, 1996, ISBN 0-500-01490-6, Thames and Hudson Ltd., London, United Kingdom. Solinger J., Apparel Handbook, United States.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
2
20
Final Sınavına Hazırlık
7
2
14
Ders Saati
14
8
112
Ara Sınava Hazırlık
7
2
14
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
20
20
Toplam İş Yükü
184
Toplam İş Yükü / 30
6,13
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ