Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazar ve pazarlama kavramları ile ilgili bilgilere sahip olur. 2) Tüketici özelliklerinin pazar üzerine etkisine ilişkin bilgiye sahip olur. 3) Moda ve marka kavramları ile ilgili bilgilere sahip olur. 4) Moda pazarlama faaliyetleri bilgisine sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Genel pazarlama kavramı hakkında bilgi verilmesi, Moda sektörü bağlamında pazarlama stratejileri. Satın alma davranışları, hedef pazar analizi, tüketici profili analizi. Marka, marka kişiliği, marka imajı kavramları. Fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerinin incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders İçeriğinin Sunumu ve Ödev Dağılımının Yapılması
2. Hafta
Tüketim, Tüketici, Moda Ve Alışveriş Kavramları Müşteri Özelliği, Hedef Kitle
3. Hafta
Moda Ve Pazarlamanın Tanımı, İçeriği, Moda Pazarlama Araştırması
4. Hafta
Moda Pazarlama Araştırması
5. Hafta
Moda Pazarlamada Planlaması
6. Hafta
Moda Pazarlamada Ürün Oluşturma
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Moda Pazarlamada Fiyatlandırma
9. Hafta
Moda Pazarlamada Dağıtım Kanalları
10. Hafta
Moda Pazarlamada Tutundurma Faaliyetleri
11. Hafta
Moda Pazarlaması ve Mağaza Atmosferi Yaratma
12. Hafta
Hazır Giyim Sektörünün Moda Pazarlama Yapısı ve Stratejileri
13. Hafta
Pazarlama Stratejileri Ve Marka Hikayeleri Öğrenci Rapor Sunuşları
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Easey, M. (Ed.). (2009). Fashion marketing. John Wiley & Sons. Posner, H. (2011). Marketing fashion. Hachette UK.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
7
2
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
2
14
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
7
1
7
Toplam İş Yükü
95
Toplam İş Yükü / 30
3,16
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ