Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Tekstil ve Moda Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA YÖNETİMİ TMT308 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bir moda markasının kurulması ve yönetilmesi konusunda bilgi sahibi olur.
2) Moda endüstrisi içinde; üretim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi konusunda, temel moda tasarımı ve perakende yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
3) Tüketici ve alıcı trendleri hakkında bilgi sahibi olur.
4) Moda pazar analizi veazarlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
5) Tedarik zinciri yönetimi, ürün araştırma, satınalma ve moda kültürü konusunda bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIGüncel yönetim ve strateji bilim alanı kapsamında planlama, örgütleme yöneltme, koordinasyon ve denetim kavramlarının önceliğinde moda işletmelerinde karar verme süreci dahil insan unsurunun yönetiminin temellerinin oluşturulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Modanın Kodları ve Trendler
3. Hafta Moda ve Modern Sanat
4. Hafta Yaratıcılık Prensipleri
5. Hafta Moda ? Marka,Tasarımın Rolü
6. Hafta Tasarımın İletişimi, Görsel Tasarım, Moda Fotoğrafçılığı
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Tasarım, Pazarlama ve Rekabet İncelemesi
9. Hafta Tasarım Yönetiminde Süreç ve İçerik Yönetimi
10. Hafta Tasarım Yönetiminde Stratejik Araçlar
11. Hafta Modada Tasarımdan Perakendeye
12. Hafta Günümüz Pazarlarında Moda Tasarımı
13. Hafta Çağdaş Pazarlama Stratejileri
14. Hafta İletişim,Pazarlama, Tasarım, Hukuk
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDavis, Fred. Moda Kültür ve Kimlik, çev. Özden Arıkan. Yapı Kredi Yayınları.İst.1997
Seivewright,S. (2013) Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım (1.Baskı). B.Bakın (Çev). İstanbul: Literatür Yayınları.
Hodge, Sussie.50 Sanat Fikri.
Crane D., Moda ve Gündemleri, (Çev. Özge Çelik) Ayrıntı Yay. 2000 İstanbul
Sorger, Richard.-Udale,Jenny. Moda Tasarımının Temelleri, çev. Çiğdem Sirkeci. İstanbul: Literatür Yayınları,2013
Seivewright, Simon. Moda-Tasarımında-Araştırma-ve-Tasarım, çev. Burcu-Bakın. İstanbul: Literatür Yayınları, 2013
Jones, Sue Jenkyn. Moda Tasarımı, çev. Hüseyin Kılıç. İstanbul: Güncel Yayıncılık LTD.ŞTİ.2009
Pearce, D., Atkinson, G., & Mourato, S. (2006). Cost-benefit analysis and the environment: recent developments. Organisation for Economic Co-operation and development.
Colin Renfrew,Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme,literatür yayıncılık
Jenny Udale,Moda Tasarımında Tekstil ve Moda, literatür yayıncılık
Armstrong H. J., Pattern Making for Fashion Design third edition,New Jersey, United States, 2000.
Baudot F., Modanın Yüzyılı, İTKİB, Güncel Yayıncılık, 2001, İstanbul
Hakko C., Moda Olgusu, Vakko Yayınları.
Johansson, F., & Tayanç, D. (2007). Yaratıcılık ve inovasyon: medici etkisi yaratmak. Mediacat.
Hawthorne R., The Costume Collector?s Company 1890-1990,1998, London, Great Britain.
Hill H. M., Bucknell P. A., The Evoluation of Fashion Pattern and Cut from 1066 to 1930, 1987,
Peacock J., The Chronicle of Western Costume, 1996, ISBN 0-500-01490-6, Thames and Hudson Ltd., London, United Kingdom.
Solinger J., Apparel Handbook, United States.
* "Moda Tahmin ve Trend Kaynakları." Cincinnati Üniversitesi. Nisan 2011
* Keiser Sandra J. ve Myrna B konur. Tasarım Ötesinde: Giyim Ürün Geliştirme Sinerji. New York: Fairchild Yayınları, 2008.
* Trend Books, Harpers Bazaar, Vogue, Oficiell, Elle, Cosmopolitan, Marie Claire, Hello vb. Moda Dergileri Defile Özel Sayıları
Easey, M. (Ed.). (2009). Fashion marketing. John Wiley & Sons.
Seymour, S. (2008). Modaya uygun teknoloji: Tasarım, moda, bilim ve teknolojinin kesişme noktası . New York: Springer
Posner, H. (2011). Marketing fashion. Hachette UK.
Watson, R. (2010). Gelecek dosyalar: Önümüzdeki 50 yılın kısa bir geçmişi . Nicholas Brealey.
Greenhıll, R., Murray, M., Spence, J. (2003). Fotoğraf Sanatı, Nurdan Arca Ve Nurettin Baç (Çev.). İstanbul: Remzi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Diğer,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık7214
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7214
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler14114
Toplam İş Yükü102
Toplam İş Yükü / 303,4
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10  X   X   X   X   X
P11  X   X   X   X   X
P12         
P13  X   X   X   X   X
P14         
P15         
P16         
P17  X   X   X   X   X
P18         
P19         
P20         
P21