Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir moda markasının kurulması ve yönetilmesi konusunda bilgi sahibi olur. 2) Moda endüstrisi içinde; üretim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi konusunda, temel moda tasarımı ve perakende yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. 3) Tüketici ve alıcı trendleri hakkında bilgi sahibi olur. 4) Moda pazar analizi veazarlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur. 5) Tedarik zinciri yönetimi, ürün araştırma, satınalma ve moda kültürü konusunda bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Güncel yönetim ve strateji bilim alanı kapsamında planlama, örgütleme yöneltme, koordinasyon ve denetim kavramlarının önceliğinde moda işletmelerinde karar verme süreci dahil insan unsurunun yönetiminin temellerinin oluşturulması.
Davis, Fred. Moda Kültür ve Kimlik, çev. Özden Arıkan. Yapı Kredi Yayınları.İst.1997 Seivewright,S. (2013) Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım (1.Baskı). B.Bakın (Çev). İstanbul: Literatür Yayınları. Hodge, Sussie.50 Sanat Fikri. Crane D., Moda ve Gündemleri, (Çev. Özge Çelik) Ayrıntı Yay. 2000 İstanbul Sorger, Richard.-Udale,Jenny. Moda Tasarımının Temelleri, çev. Çiğdem Sirkeci. İstanbul: Literatür Yayınları,2013 Seivewright, Simon. Moda-Tasarımında-Araştırma-ve-Tasarım, çev. Burcu-Bakın. İstanbul: Literatür Yayınları, 2013 Jones, Sue Jenkyn. Moda Tasarımı, çev. Hüseyin Kılıç. İstanbul: Güncel Yayıncılık LTD.ŞTİ.2009 Pearce, D., Atkinson, G., & Mourato, S. (2006). Cost-benefit analysis and the environment: recent developments. Organisation for Economic Co-operation and development. Colin Renfrew,Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme,literatür yayıncılık Jenny Udale,Moda Tasarımında Tekstil ve Moda, literatür yayıncılık Armstrong H. J., Pattern Making for Fashion Design third edition,New Jersey, United States, 2000. Baudot F., Modanın Yüzyılı, İTKİB, Güncel Yayıncılık, 2001, İstanbul Hakko C., Moda Olgusu, Vakko Yayınları. Johansson, F., & Tayanç, D. (2007). Yaratıcılık ve inovasyon: medici etkisi yaratmak. Mediacat. Hawthorne R., The Costume Collector?s Company 1890-1990,1998, London, Great Britain. Hill H. M., Bucknell P. A., The Evoluation of Fashion Pattern and Cut from 1066 to 1930, 1987, Peacock J., The Chronicle of Western Costume, 1996, ISBN 0-500-01490-6, Thames and Hudson Ltd., London, United Kingdom. Solinger J., Apparel Handbook, United States. * "Moda Tahmin ve Trend Kaynakları." Cincinnati Üniversitesi. Nisan 2011 * Keiser Sandra J. ve Myrna B konur. Tasarım Ötesinde: Giyim Ürün Geliştirme Sinerji. New York: Fairchild Yayınları, 2008. * Trend Books, Harpers Bazaar, Vogue, Oficiell, Elle, Cosmopolitan, Marie Claire, Hello vb. Moda Dergileri Defile Özel Sayıları Easey, M. (Ed.). (2009). Fashion marketing. John Wiley & Sons. Seymour, S. (2008). Modaya uygun teknoloji: Tasarım, moda, bilim ve teknolojinin kesişme noktası . New York: Springer Posner, H. (2011). Marketing fashion. Hachette UK. Watson, R. (2010). Gelecek dosyalar: Önümüzdeki 50 yılın kısa bir geçmişi . Nicholas Brealey. Greenhıll, R., Murray, M., Spence, J. (2003). Fotoğraf Sanatı, Nurdan Arca Ve Nurettin Baç (Çev.). İstanbul: Remzi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Diğer,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
7
2
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
2
14
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
14
1
14
Toplam İş Yükü
102
Toplam İş Yükü / 30
3,4
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ