Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Tekstil ve Moda Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA İLLÜSTRASYONU TMT302 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 1 + 2 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gerekli malzeme bilgisine sahip olur.
2) Moda İllüstrasyonu teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Kendine özgü görsel dil oluşturabilir.
4) Görsel poblemi çözme ve çizebilme becerisine sahip olur.
5) Yaptığı illüstrasyonu yaratıcı biçimde sunabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIArtistik moda çizimine yönelik bilgi ve becerilerin CAD programları kullanılarak dijital ortama aktarılması ya da doğrudan dijital ortamda oluşturulması. Çeşitli çizim ve boyama teknikleri ile moda çizimlerinin oluşturulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş,gerekli malzemeler hakkında bilgilendirme
2. Hafta İlüstrasyon öneklerinin incelenmesi, konu belirleme ve konunun analizi
3. Hafta Eskiz çizimi ve geliştirilmesi
4. Hafta Eskizleri detaylandırma
5. Hafta Renk çemberi
6. Hafta Renklendirme uygulamaları
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Farklı İllüstrasyon teknik ve malzemelerin incelenmesi
9. Hafta Çeşitli kumaş türlerinin illüstrasyon yöntemlerinin ele alınması.
10. Hafta Aksesuar, saç, makyaj gibi görünüm oluşturan unsurların illüstrasyonu.
11. Hafta Özgün tarz geliştirme çalışmaları.
12. Hafta Öğrencinin oluşturduğu stilin ve moda görünümünün illüstre edilmesi.
13. Hafta Öğrencinin oluşturduğu stilin ve moda görünümünün illüstre edilmesi.
14. Hafta Genel değerlendirmeler ve sunumlar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR?Dawber, Martin. Big Book of Fashion Illustration: A WorldSourcebook of Contemporary Illustration, Batsford Ltd,2007
?Stylishly Drawn: Contemporary Fashion Illustration, HarryN. Abrams, 2000
?Asensio, Paco. Modern Fashion Illustration, Loft
?Blackman, Cally. 100 Years of Fashion Illustration,Laurence King Publishers, 2007
?Armstrong, J., et al. (2006). From pencil to pen tool. New York: Fairchild Publications, Inc.
?Stipelman, S. (2005). Illustrating fashion: Concept to creation. New York: Fairchild Publications, Inc..
?Abling, B. (2004). Fashion sketchbook, New York:Fairchild Publications, Inc..
?Reigelman, N. (2006). Colors for modern fashion:Drawing fashion with colored markers. Pasadena, CA: 9 Heads Media.
?Abling, Bina. Fashion Sketchbook. New York: Fairchild,2007
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık7214
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık717
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler14114
Toplam İş Yükü95
Toplam İş Yükü / 303,16
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2         
P3          X
P4         
P5        X  
P6      X    
P7      X     X
P8         
P9         
P10         
P11         
P12      X   X   X
P13         
P14         
P15    X   X   X   X
P16         
P17    X   X    
P18      X    
P19      X    
P20  X        
P21    X     X