Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Adobe programında edindiği bilgileri ileri seviye uygulamalar ile pekiştirir. 2) Illustrator programında edindiği bilgileri ileri seviye uygulamalar ile pekiştirir. 3) Moda Tasarımı alanında artistik çizim, baskı, desen ve nakış gibi tasarım uygulamalarını dijital ortamda ileri seviyede gerçekleştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Tekstil ve moda tasarımına yönelik yeni çalışmaların CAD programları aracılığı ile doğrudan dijital ortamda oluşturulması. Renk, desen, doku, form çalışmalarının yapılması ve kombinasyonlar oluşturulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dijital kolaj örnekleri incelenir. Adobe illustrator ile ileri seviye dijital kolaj deneyimlenir.
2. Hafta
Seçim araçlarının, kopyalama ve yapıştırma gibi komutlar ileri seviyede kullanılır.
3. Hafta
Düzenli tekrarlara bağlı iletilen bazı desenlerin yeniden çizimi ileri seviye deneyimlenir.
4. Hafta
Desen çizimleri yorumlanarak çeşitlendirilir.
5. Hafta
Düzenli tekrarlara bağlı iletilen bazı desenlerin yeniden çizimi ileri seviye deneyimlenir.
6. Hafta
Desen çizimleri yorumlanarak çeşitlendirilir.
7. Hafta
Çeşitlendirilen ileri seviye desenler, moda fotoğrafları üzerinde konumlandırılır.
8. Hafta
Çeşitlendirilen ileri seviye desenler, moda fotoğrafları üzerinde konumlandırılır.
9. Hafta
Uygulamaların gelişimi incelenir ve gerekli görülen eklemeler yapılır.
10. Hafta
Dijital kolaj çalışmaları her derse özgü vektörel desen çizimleri ile ileri seviyede geliştirilir ve detaylandırılır. Görüntülerin dönüştürülmesi esastır.
11. Hafta
Uygulama gelişiminin incelenmesi, dijital kolaj ve desenlerin ileri seviyede dönüştürülmesi.
12. Hafta
Uygulama gelişiminde bir konsepte bağlı olarak, dijital kolaj ve desenlerin ileri seviyede dönüştürülmesi.
13. Hafta
Uygulama gelişiminde bir konsepte bağlı olarak, dijital kolaj ve desenlerin ileri seviyede dönüştürülmesi.
14. Hafta
Final değerlendirmeleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bowles, Melanie; Isaac, Ceri (2013). Dijital Tekstil Tasarımı. İzmir: Kerasus Kitap Nimkulrat, Nithikul; Kane, Faith; Walton, Kerry (2016). Crafting Textiles in the Digital Age. UK: Bloomsbury Publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
7
2
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
2
14
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
14
2
28
Toplam İş Yükü
130
Toplam İş Yükü / 30
4,33
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ