DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Büşra Arslan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Giyim ve moda ile ilgili kavramları tanır. 2) Giyim ve moda tarihi genel bilgilerine sahip olur. 3) İlk çağdan itibaren dönemlere ait giyim stillerini öğrenir ve ayırt eder. 4) Tarihsel değişimin, toplumsal olayların giyim ve moda üzerindeki etkisini kavrar. 5) Modanın oluşumunun, gelişiminin ve öneminin tarihsel süreç içinde değerlendirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Giyim kuşam kültürünün bugüne değin geçirdiği evreler. Belli başlı moda akımları. Modayı etkileyen tarihi, ekonomik ve sosyal olaylar. Modaya yön veren tasarımcıların üslup özelliklerinin incelenmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş; dersin amacının, içeriğinin ve çıktılarının anlatılması. Değerlendirme | 2. Hafta | yöntemlerinin aktarılması. | 3. Hafta | Tarih öncesi-600: Antik Dünya (sunum ve tasarım çalışmaları) | 4. Hafta | 600-1449: Orta Çağ Romantizmi ve Ticaret (sunum ve tasarım çalışmaları) | 5. Hafta | 1450-1624: Rönesans İhtişamı (sunum ve tasarım çalışmaları) | 6. Hafta | 625-1789: Barok ve Rokoko (sunum ve tasarım çalışmaları) | 7. Hafta | 1790-1900 (sunum ve tasarım çalışmaları) | 8. Hafta | Vize sınavı | 9. Hafta | 1901-1928: La Belle Epoque ve Caz Çağı (sunum ve tasarım çalışmaları) | 10. Hafta | 1929-1946 (sunum ve tasarım çalışmaları) | 11. Hafta | 1947-1963 (sunum ve tasarım çalışmaları) | 12. Hafta | 1964-1979 (sunum ve tasarım çalışmaları) | 13. Hafta | 1980?ler ve sonrası (sunum ve tasarım çalışmaları) | 14. Hafta | Öğrenci sunum ve tasarımlarının değerlendirilmesi. | 15. Hafta | Öğrenci sunum ve tasarımlarının değerlendirilmesi. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Moda. Geçmişten Günümüze Giyim Kuşam ve Stil Rehberi. (2013). Kaknüs Yayınları. Fogg, M. (2014). Modanın Tüm Öyküsü. Hayalperest Yayınevi. Jones, S.J. (2014). Moda Tasarımı. Kerasus. Watson, L. (2007). Modaya Yön Verenler. Güncel Yayıncılık. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 7 | 2 | 14 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 5 | 3 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 7 | 1 | 7 | Toplam İş Yükü | | | 68 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,26 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |