Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Tekstil ve Moda Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL TASARIM II TMT102 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Nazmiye Belgin Erten
Öğretim Görevlisi Arif Mehmetali Kara
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel Tasarım eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kazanarak, tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisini geliştirir.
2) Yaratıcı güçlerini ortaya koyarak, gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasarım ve sanat eğitimi yoluyla ifade edebilme, geliştirme yetisi kazanır ve çalışmaları kopya veya taklitten uzak, özgün yapar.
3) Duygu ve sezgilerini temel tasarım eğitimi yoluyla moda alanı için görsel anlatım etkinliğine çevirir, farklı disiplinlerdeki görsel çalışmaları kendi alanına aktararak bu bağlamda tasarılar gerçekleştirir.
4) Çeşitli malzeme ve tekniklerden yararlanıp yaratıcılıklarını geliştirerek, kendilni rahat ve özgür ifade edebilir.
5) Sanat çalışmaları yoluyla yaptığı işten zevk duyma alışkanlığı, iş bitirme sorumluluğu kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMITasarım ilke ve ögelerinden hareketle, geometrik parçalama, transformasyon çalışmaları gerçekleştirme, moda tasarım problemlerini analitik bakış açısıyla çözme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Papercraft Etiketleri Oluşturma
2. Hafta Tasarım Elemanları Ya Da Biçimlendirme Unsurları, Temel Tasarımda İlkeler Ya Da Düzenleme Kuralları
3. Hafta 2D Tasarıma yönelik ön çalışma, papercraft çalışması, Stüdyo çalışması ve kritikler. Tasarım elemanlarının, Moda Tasarım alanının diliyle yorumlanması
4. Hafta 2D Tasarım Elemanları
5. Hafta Papercraft Çalışmalarının Tamamlanması
6. Hafta Moda görsellerinin, seçilen birim biçimlerle, açık koyu,ışık gölge, büyük-orta-küçük form dengesi düşünülerek konstrüksiyonunun bozulmadan arındırılıp, sanatsal bağlamda düzenlenmesi ve papercraft tekniğiyle, geometrik parçalanmada zemin biçim ilişkisi kritikler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Transformasyon? temasında, önyargıları yıkan, varsayımları kıran yeni formlar ve öyküler yaratmak. Önemi olan herhangi bir objenin birebir kendisi, fotoğrafı ya da çizimi tasarımın ilham kaynağı olacak şekilde, Tasarımda kullanılacak ilgili fotoğraf, çizim ve materyallerin, toplanması
9. Hafta Seçilen herhangi bir görselin, başka bir biçime dönüştürülerek 3D yüzey formunda değerlendirmesi.
10. Hafta Seçilen biçimin yada görselin denemeler yoluyla 3d yüzey olarak başkalaştırılması
11. Hafta Başkalaşan biçimin figür ve giysi formunda istiflenmesi, renk uygulamaları ve rengin etkileri
12. Hafta 3D Transformasyon yüzey Çalışması. Nihai sergi Ürününün Gerçekleştirilmesi
13. Hafta 3D yüzey Tasarım çalışması Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Malcolm Barnard
Design Basics, David A. Lauer, Stephen Pentak
Design Principles and Problems, Paul Zelansky, Mary Pat Fisher
Principles of Form and Design, Wucius Wong
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık5210
Laboratuvar14228
Final Sınavı122
Ödevler236
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X      
P2      X    
P3  X       X  
P4    X      
P5  X   X   X   X  
P6          X
P7    X     X  
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15        X  
P16  X   X       X
P17  X   X      
P18  X   X       X
P19        X  
P20        X  
P21    X