Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel Tasarım eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kazanarak, tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisini geliştirir. 2) Yaratıcı güçlerini ortaya koyarak, gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasarım ve sanat eğitimi yoluyla ifade edebilme, geliştirme yetisi kazanır ve çalışmaları kopya veya taklitten uzak, özgün yapar. 3) Duygu ve sezgilerini temel tasarım eğitimi yoluyla moda alanı için görsel anlatım etkinliğine çevirir, farklı disiplinlerdeki görsel çalışmaları kendi alanına aktararak bu bağlamda tasarılar gerçekleştirir. 4) Çeşitli malzeme ve tekniklerden yararlanıp yaratıcılıklarını geliştirerek, kendilni rahat ve özgür ifade edebilir. 5) Sanat çalışmaları yoluyla yaptığı işten zevk duyma alışkanlığı, iş bitirme sorumluluğu kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Tasarım ilke ve ögelerinden hareketle, geometrik parçalama, transformasyon çalışmaları gerçekleştirme, moda tasarım problemlerini analitik bakış açısıyla çözme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Papercraft Etiketleri Oluşturma
2. Hafta
Tasarım Elemanları Ya Da Biçimlendirme Unsurları, Temel Tasarımda İlkeler Ya Da Düzenleme Kuralları
3. Hafta
2D Tasarıma yönelik ön çalışma, papercraft çalışması, Stüdyo çalışması ve kritikler. Tasarım elemanlarının, Moda Tasarım alanının diliyle yorumlanması
4. Hafta
2D Tasarım Elemanları
5. Hafta
Papercraft Çalışmalarının Tamamlanması
6. Hafta
Moda görsellerinin, seçilen birim biçimlerle, açık koyu,ışık gölge, büyük-orta-küçük form dengesi düşünülerek konstrüksiyonunun bozulmadan arındırılıp, sanatsal bağlamda düzenlenmesi ve papercraft tekniğiyle, geometrik parçalanmada zemin biçim ilişkisi kritikler
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Transformasyon? temasında, önyargıları yıkan, varsayımları kıran yeni formlar ve öyküler yaratmak. Önemi olan herhangi bir objenin birebir kendisi, fotoğrafı ya da çizimi tasarımın ilham kaynağı olacak şekilde, Tasarımda kullanılacak ilgili fotoğraf, çizim ve materyallerin, toplanması
9. Hafta
Seçilen herhangi bir görselin, başka bir biçime dönüştürülerek 3D yüzey formunda değerlendirmesi.
10. Hafta
Seçilen biçimin yada görselin denemeler yoluyla 3d yüzey olarak başkalaştırılması
11. Hafta
Başkalaşan biçimin figür ve giysi formunda istiflenmesi, renk uygulamaları ve rengin etkileri
12. Hafta
3D Transformasyon yüzey Çalışması. Nihai sergi Ürününün Gerçekleştirilmesi
13. Hafta
3D yüzey Tasarım çalışması Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Malcolm Barnard Design Basics, David A. Lauer, Stephen Pentak Design Principles and Problems, Paul Zelansky, Mary Pat Fisher Principles of Form and Design, Wucius Wong
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
5
2
10
Laboratuvar
14
2
28
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
3
6
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ