Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kurumsal ve uygulamalı olarak kavrayıp, öğrendiklerini uyarlayabilme becerisi ile temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirip/bağ kurarak özgün yapıtlar ortaya koyma becerisi kazanır. 2) Türkçeyi etkin kullanma, iletişim kurabilme, iki ve üç boyutlu düşünebilme, görsel yolla iletişim kurup kendini ifade edebilme, formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi kazanır. 3) Tasarım problemlerini çözme, özgün fikirler üretme, görme ve gördüklerini çizgi ile ifade edebilme, belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanır. 4) Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisi kurabilmeyle bu ilişkileri yorumlama, eleştirel düşünme, bir bağlam içinde düşünme, düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi kazanır. 5) Algı ve problem çözme, sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme, gelişen hatta değişen teknolojiyi takip edip kendine uygun olanı seçme, bir düşünceyi/kavramı/olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Sanatın elemanları ve tasarım ilkelerinin iki ve üç boyutlu ortamlarda aktarılması, tasarım problemlerinin çözümü için gereken düşünce ve el becerilerinin geliştirilmesi, farklı ortamlarda üretilen kompozisyonları kurgulamaya ve çeşitlendirmeye yönelik görsel ve yapısal değerlerin vurgulanması; bakma, görme, ayırt etme, seçme gibi yetilerin geliştirilmesine olanak sağlayan özgün çalışmaların yapılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dönemlik programın aktarımı, Proje içeriğine dair sunum
2. Hafta
Tasarım elemanları ile iki boyutlu marka etiketi organizasyonu
3. Hafta
Sunum, Temel Tasarımda Görsel Anlatım Teknikleri, Moda Tasarımı Alanındaki Organizasyonu
4. Hafta
Biçimlendirme unsurlarını kullanarak insan vücudunun iki boyutlu organizasyonu
5. Hafta
2D Tasarıma yönelik Sanatsal Kolaj çalışması
6. Hafta
2D Sanatsal Kolaj (mood board) Stüdyo Çalışması
7. Hafta
Kritikler
8. Hafta
1.ARA JÜRİ
9. Hafta
Sunum, Temel Tasarımda Düzenleme İlkeleri, Moda Tasarım Alanındaki Organizasyonu
10. Hafta
2D moda görselleri ve geometrik biçimlerin sanatsal bağlamda düzenlenmesi
11. Hafta
2D moda görselleri ve geometrik biçimlerin sanatsal bağlamda düzenlenmesi
*Ching, Francis. Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, çev. Sevgi Lökçe. staİnbul: Y.E.M., 2002. *Tanalı, Ziya. Sadeleştirmeler. Ankara: Alp Yayınevi, 2000. *Wong , Wucius. Principles of Form and Design. Wiley &Sons, 1993. *Denel, Bilgi. Temel Tasarım ve Yaratıcılık. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, 1981. *Laseau, Paul. Graphic Thinking for Architects and Designers. Wiley, 1980
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
6
12
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
7
1
7
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
7
1
7
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
14
2
28
Uygulama
7
1
7
Kitap Sunuşu
2
1
2
Toplam İş Yükü
149
Toplam İş Yükü / 30
4,96
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ