Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DOLAŞIM-SOLUNUM SİSTEMİ TIP416 Dönem IV 0 + 8 13

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI2
YARIYILDönem IV
AKTS13
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor İbrahim Haldun Müderrisoğlu
Profesör Doktor Özlem Turhan İyidir
Profesör Doktor Müşerref Şule Akçay
Profesör Doktor Bahar Pirat
Doçent Doktor Tuba Erdoğan
Doktor Öğretim Üyesi Dorına Esendağlı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bu uygulamaların sonunda öğrenciler akciğer ve kalp hastalarında öykü alma ve fizik inceleme yaparak belirgin semptom ve bulguları saptayabilmelidir.
2) Bu semptom ve bulgularla hastalarda ayırıcı tanı yapabilmelidir.
3) Temel kardiyovasküler ve akciğer hastalıklarında tedavi planı yapabilmelidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIKardiyoloji klinik uygulamaları içerisinde, önceki yıllarda kardiyovasküler sistem hastalıklarına ilişkin genel bilgilerin verilmiş olduğu öğrencilere bu bilgilerin hatırlatılması ve sonrasında klinikte kullanımının öğretilmesi hedeflenmektedir. Kardiyoloji Anabilim Dalı?nın temel konuları teorik dersler şeklinde anlatılacak, ancak eğitim ağırlıklı olarak, hasta senaryo çözümlemeleri ve hasta başı uygulamaları ile yapılacaktır. Göğüs Hastalıkları ve Tüberküloz klinik uygulamaları içerisinde, önceki yıllarda solunum sistemi ile ilgili hastalıklarına ilişkin genel bilgilerin verilmiş olduğu öğrencilere bu bilgilerin hatırlatılması ve sonrasında klinikte kullanımının öğretilmesi hedeflenmektedir. Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı?nın temel konuları teorik dersler şeklinde anlatılacak, ancak eğitim ağırlıklı olarak, hasta senaryo çözümlemeleri ve hasta başı uygulamaları ile yapılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
KONULAR
1.1. Hafta Teorik dersler anlatılmaktadır.
2.2. Hafta Teorik dersler anlatılmaktadır.
3.3. Hafta (siyanoz,çomak parmak, öksürük, balgam, hemoptizi, horlama ve apne ile gelen hastaya yaklaşım)
4.4. Hafta (öksürük, balgam, hemoptizi,kalpte üfürüm ve klaudikasyo ile gelen hastaya yaklaşım)
5.5. Hafta (dispne, ses kısıklığı,hışıltı, stridor,boğaz ağrısı ve burun akıntısı/kanaması/tıkanıklığı ile gelen hastaya yaklaşım)
6.6. Hafta (dispne, hipotansiyon, senkop ve dislipidemisi olan hastaya yaklaşım)
7.7. Hafta (hipertansiyon, çarpıntı, göğüs ağrısı, klaudikasyo ve arrest olarak gelen hastaya yaklaşım)
8.8. Hafta (göğüs ağrısına multidispliner yaklaşım) ve summatif sınav
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPulmonary Diseases and Disorders Third Edition. Fishman Textbook, 2008.
Solunum Sistemi ve Hastalıkları Temel Başvuru Kitabı Özlü, Metintaş, Karadağ, Kaya, 2010.
Braunwald?s Heart Disease: A Textboobk of Cardiovascular Medicine, 11th ed. 2018
Mayo Clinic Cardiology, Forth Edition, 2013
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ-Teorik dersler 2-Klinik pratik uygulamalar olgu temelli değerlendirmeler (OTD), girişim ve beceri geri bildirimleri (GBG), vizit ve poliklinikler Theoretical lessons, Case based learning (CBL), Interventional skill feedback, student clinics and patient visits.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİGeçme notu 60'tır. 1. Değerlendirme amaçları: Formatif ve summatif 2. Ölçme araçları: Yapılandırılmış sözlü, kuramsal sınav. 3. Değerlendirme ölçütü: a. Formatif (%5) b. Summatif (%95) b1. Kuramsal (%50) b2. Yapılandırılmış Sözlü (%45)
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi13
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4     
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8     
P9  X   X   X