Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu uygulamaların sonunda öğrenciler akciğer ve kalp hastalarında öykü alma ve fizik inceleme yaparak belirgin semptom ve bulguları saptayabilmelidir. 2) Bu semptom ve bulgularla hastalarda ayırıcı tanı yapabilmelidir. 3) Temel kardiyovasküler ve akciğer hastalıklarında tedavi planı yapabilmelidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Kardiyoloji klinik uygulamaları içerisinde, önceki yıllarda kardiyovasküler sistem hastalıklarına ilişkin genel bilgilerin verilmiş olduğu öğrencilere bu bilgilerin hatırlatılması ve sonrasında klinikte kullanımının öğretilmesi hedeflenmektedir. Kardiyoloji Anabilim Dalı?nın temel konuları teorik dersler şeklinde anlatılacak, ancak eğitim ağırlıklı olarak, hasta senaryo çözümlemeleri ve hasta başı uygulamaları ile yapılacaktır. Göğüs Hastalıkları ve Tüberküloz klinik uygulamaları içerisinde, önceki yıllarda solunum sistemi ile ilgili hastalıklarına ilişkin genel bilgilerin verilmiş olduğu öğrencilere bu bilgilerin hatırlatılması ve sonrasında klinikte kullanımının öğretilmesi hedeflenmektedir. Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı?nın temel konuları teorik dersler şeklinde anlatılacak, ancak eğitim ağırlıklı olarak, hasta senaryo çözümlemeleri ve hasta başı uygulamaları ile yapılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
KONULAR
1.
1. Hafta Teorik dersler anlatılmaktadır.
2.
2. Hafta Teorik dersler anlatılmaktadır.
3.
3. Hafta (siyanoz,çomak parmak, öksürük, balgam, hemoptizi, horlama ve apne ile gelen hastaya yaklaşım)
4.
4. Hafta (öksürük, balgam, hemoptizi,kalpte üfürüm ve klaudikasyo ile gelen hastaya yaklaşım)
5.
5. Hafta (dispne, ses kısıklığı,hışıltı, stridor,boğaz ağrısı ve burun akıntısı/kanaması/tıkanıklığı ile gelen hastaya yaklaşım)
6.
6. Hafta (dispne, hipotansiyon, senkop ve dislipidemisi olan hastaya yaklaşım)
7.
7. Hafta (hipertansiyon, çarpıntı, göğüs ağrısı, klaudikasyo ve arrest olarak gelen hastaya yaklaşım)
8.
8. Hafta (göğüs ağrısına multidispliner yaklaşım) ve summatif sınav
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Pulmonary Diseases and Disorders Third Edition. Fishman Textbook, 2008. Solunum Sistemi ve Hastalıkları Temel Başvuru Kitabı Özlü, Metintaş, Karadağ, Kaya, 2010. Braunwald?s Heart Disease: A Textboobk of Cardiovascular Medicine, 11th ed. 2018 Mayo Clinic Cardiology, Forth Edition, 2013
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
-Teorik dersler 2-Klinik pratik uygulamalar olgu temelli değerlendirmeler (OTD), girişim ve beceri geri bildirimleri (GBG), vizit ve poliklinikler Theoretical lessons, Case based learning (CBL), Interventional skill feedback, student clinics and patient visits.