Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenme gereksinimlerini tek başlarına belirleyebilir,
2) Öğrenme hedeflerine yönelik içerik araştırması yapabilir, 3) Bilimsel araştırma metodolojisini uygulayabilir, 4) Araştırma başlıkları ile ilgili önemli veri tabanlarına ulaşabilir, 5) Ulaştığı bilgileri bir çalışma planı kapsamında işleyerek sınıflandırabilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir, 6) Hipotez kurup projelendirebilir, 7) Klinik bir araştırmayı planlayabilir, 8) Takım çalışmasında yer alabilir ve katkı sağlayabilir, 9) Yazılı ve/veya sözlü sunum teknikleri ile verilerini paylaşabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tıp eğitiminin ilk üç döneminde yer alan ve öğrencilerin ilgi duydukları alanlarda, bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmelerini, bilimsel metodolojinin temel ilkelerini öğrenmelerini ve uygulamalarını, bilimsel çalışmaları yazılı ve sözlü sunma becerisi edinmelerini hedefleyen eğitsel etkinlikler bütünüdür.
85 saat (61 + 24 [Sempozyum]); 32 saat (31 + 1 [Sempozyum]) hafta
DERS İÇERİĞİ
Dönem I, II ve III programlarında yer alan ve öğrencilerin ilgi duydukları alanlarda, bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmelerini, bilimsel metodolojinin temel ilkelerini öğrenmelerini ve uygulamalarını, bilimsel çalışmaları yazılı ve sözlü sunma becerisi edinmelerini hedefleyen eğitsel etkinlikler.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Danışman öğretim üyesinin/görevlisinin belirleyeceği kaynaklar
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Diğer (Araştırma, Grup Çalışması),Proje,Deney,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Çalışma Grupları Sempozyumu sonrasında, çalışma grubu öğrencilerine danışman öğretim üyeleri/görevlileri tarafından derse devamları, çalışmalara gösterdikleri ilgi, ulaştıkları bilgiyi kullanmaları, rapor hazırlama ve sunum becerileri göz önüne alınarak 100 tam puan üzerinden not verilir. Çalışma grubu notu dönem geçme notuna %5 oranı ile dahil edilir.
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ