Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOLUNUM DOLAŞIM SİSTEMİ TIP244 Dönem II 0 + 122 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI1
YARIYILDönem II
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dolaşım ve solunum sistemlerinde yer almakta olan organların konumları, komşuluk ilişkileri, beslenme ve inervasyonlarını göz önünde bulundurarak, bu organlardaki lezyonları anatomik bazda değerlendirebilir,
2) Dolaşım ve solunum sistemlerinin bileşenlerinin fizyolojik özelliklerini açıklayarak, bu sistemlerin fizyolojik mekanizmalarını tartışıp ilişkilendirebilir
3) Dolaşım ve solunum sistemlerine ait hücre, doku ve organlarının yapısal özelliklerini ve organizma bütünü içindeki rollerini kavrayarak, mikroskopik incelemelerde bu sistemlere ait organ ve hücreleri yapısal özellikleri ile ayırt edebilirler.
4) Dolaşım ve solunum sistemi ve dokuların oksijenasyonu ile ilgili biyokimyasal mekanizmaları tartışıp ilişkilendirebilir.
5) Dolaşım ve solunum sistemlerinde gerçekleşen olaylara biyofiziksel açıdan bakabilir ve bu olayların biyofiziksel temellerini açıklayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEREğitim yılı ders programının bütünü
DERS TANIMIDolaşım ve solunum sistemi organlarının morfolojik yapı, innervasyon ve damarlanmaya yönelik anatomik prensiplerin konum ve komşuluk ilişkileri bağlamında öğretilmesi, ince yapı ve gelişimlerinin incelenmesi, dolaşım ve solunuma yönelik dinamiklerin ve fizyolojik kontrol mekanizmalarının aktarılması; doğuştan gelişimsel bozuklukların irdelenmesi;
DERS İÇERİĞİDolaşım ve solunum sistemlerinin anatomisi, histoloji ve embriyolojisi, fizyolojisi, biyokimyası ve biyofiziği öğrenilmektedir.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Taner D (2008) Fonksiyonel Anatomi: Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Ankara: PALME
2. Snell RS (1998) ClinicalAnatomyforMedicalStudents, Washington: Lippincot-Williams&Wilkins
3. Guyton, AC, Hall, JE (2006) Textbook of MedicalPhysiology, Pennsylvania:WBSaunders, Eleventh ed.
4. Ganong, WF (2003) Review of MedicalPhysiology, USA:McGrawHill,Twentiethedition.? Conwey ? Spector
5. Küehnel, Wolfgang. (2003). Color Atlas of Cytology, Histology, andMicroscopicAnatomy. Stuttgart ? New York: ThiemeVerlack
6. Fawcett, Don W. (1994). A Textbook of Histology. New York ? London: ChapmanandHall. Twelfh Edition
7. Voet D, Voet JG andPratt CW 2006, Fundamentals of Biochemistry. Second Edition, John WileyandSons, USA.
8. Nelson DL andCox MM 2008, LehningerPrinciples of Biochemistry. Fifth Edition, W.H. FreemanandCompany, NY; USA.
9. Biyofizik, F. Pehlivan, Pelikan Yayınevi, Ankara, 2011.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİKuramsal ve Pratik Sınav (%90), Formatif Sınavları (%5), Mesleki İngilizce Sınavı (%5)
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7         
P8         
P9  X   X   X   X   X