Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kafa ve yüz kemiklerini sayar, kemiklerin birbirleriyle ilişkilerini ve kafa iskeletindeki konumunu söyler ve kafa iskeletinde yer alan boşlukların duvarlarını tanımlar, 2) Özelduyu organlarının morfolojik özelliklerini, inervasyonlarını ve kanlanmalarını söyler 3) Santral sinir sisteminin morfolojik yapısı ve bağlantılarını işlevsel düzeyde değerlendirebilir ve lezyonlarını anatomik temelde tartışabilir, 4) Santral sinir sisteminin duyusal ve motor fonksiyonlarını yorumlayarak, ilgili muayene yöntemlerini uygulayabilir ve özel duyularla ilgili fizyolojik mekanizmaları tartışabilir, 5) Sinir sisteminde gerçekleşen olaylara biyofiziksel açıdan bakabilir ve bu olayların biyofiziksel temellerini açıklayabilir, 6) Sinir sistemine ait hücre, doku ve organlarının yapısal özelliklerini ve organizma bütünü içindeki rollerini kavrayarak, mikroskopik incelemelerde bu sisteme ait organ ve hücreleri yapısal özellikleri ile ayırt edebilir ve sistemin gelişiminin temel öğelerini kavrayarak, gelişimsel bozukların nedenleriyle ilişkilendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Eğitim yılı ders programının bütünü
DERS TANIMI
Kafa ve yüz kemiklerinin morfolojik özelliklerinin tanımlanması. Kafa iskeletinin bütünü içerisinde kemiklerin birbirleriyle ilişkilerinin değerlendirilmesi ve kafa iskeletinde yer alan boşlukların tanımlanmasından sonra özel duyu organları ve santral sinir sisteminde yer alan yapıların morfolojik ve işlevsel özelliklerinin tanımlanması, santral sinir sisteminde yer alan yolakların ve ilgili merkezlerin ve işlevsel temelde değerlendirilmesi ve ilintili lezyonların işlevsel temelde tanımlanması. Santral sinir sistemine ilişkin yapıların kanlanmasının tanımlanması, gelişimlerinin ve ince yapılarının aktarılması, gelişimsel bozukluklarının açıklanması, sinir sisteminin fonksiyonel integrasyon ve kontrolüne yönelik fizyolojik ve biyofiziksel mekanizmaların değerlendirilmesi,özel duyu organları morfolojik yapı, innervasyon ve kanlanmasına ilişkin prensiplerin ve ince yapı, gelişiminin öğretilerek, fonksiyonel bazda olmak üzere lezyonlarının değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
Dersin İçeriği İnsanda merkezi sinir sisteminin normal anatomisi, embriyolojisi, histolojisi, fizyolojisi, biyokimyası, genetiği ve biyofiziği öğrenilmektedir.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Devlin, T.M. 2011, Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations. Seventh Edition,Wiley-Liss, Inc., New York, USA. 2. Biyofizik, Prof. Dr. Ferit Pehlivan, beşinci baskı, Pelikan Yayınevi Ltd. Şti., Ankara, 2011. 3. Textbook of Medical Physiology, Arthur C. Guyton, M.D., John E. Hall, Ph.D., eleventh edition, Elsevier Inc, Pennsylvania, 2006. 4. Fox: Human Physiology, Eighth Edition, The McGraw?Hill Companies Inc, 2003. 5.Küehnel, Wolfgang. (2003). Color Atlas of Cytology, Histology, and Microscopic Anatomy. Stuttgart ? New York: Thieme Verlack 6. Fawcett, Don W. (1994). A Textbook of Histology. New York ? London: Chapman and Hall. Twelfh Edition 7. Gartner, Leslie P. (1997). Color Textbook of Histology. Philadhelphia ? London: Saunders Company 8. Berne, RM, Levy, MN (2004) Principles of Physiology, Missouri:Mosby, Inc. Fifth ed. 9. Carpenter, RHS, (1997) Neurophysiology, 3rd Ed. Arnold Publishing, London, UK. 10. Cooper GM (2000) The Cell: A MolecularApproach, 2nd Ed. SinauerAssociatesInc. Sunderland USA. 11. Taner D (2008) Nöroanatomi, Ankara METU PRESS 12. Ozan H (2004) Anatomi, Ankara NOBEL 13. Snell RS (1998) Clinical Anatomy for Medical Students, Washington: LIPPINCOT-WILLIAMS&WILKINS
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney