Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TOPLUM VE SOSYAL HEKİMLİK TIP135 Dönem I 0 + 76 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI1
YARIYILDönem I
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tıp tarihine dair konuları kavrar
2) Sosyal ve koruyucu hekimliğe dair konuları kavrar.
3) Tıp etiğine dair konuları kavrar.
4) Tıbbi psikolojiye ait konuları kavrar.
5) Tıbbi sosyolojiye ait konuları kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEREğitim yılı ders programının bütünü
DERS TANIMIBu ders kurulu tıbbın sosyal ve toplumsal yönlerini irdeleyen konuları içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
KONULAR
1.Bu ders kurulunda tıp tarihi, sosyal ve koruyucu hekimlik, tıp etiği, tıbbi
2.psikoloji ve tıbbi sosyoloji konuları öğrenilmektedir.
3.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBAYAT, A. H., (2003): Tıp Tarihi, İzmir.
YILDIRIM, R. Vedat, (2012): Tıp Tarihi Ders Notları, Başkent Üniversitesi Yayınları, Ankara
Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Çağatay Güler, Levent Akın.2006, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara
Oxford Textbook of Global Public Health 6th Edition, 2015
Norton R.A, Hyder A, Gururaj G. International Public Health, Second Edition, Jones and Bartlett Publishers, London ,2006
Dünya Hekimler Birliği Tıp Etiği El Kitabı (Çev.: Murat Civaner), 2005.
Hekimlik Meslek Etiği Kuralları, Türk Tabipler Birliği Yay., 2012
KUÇURADİ, İ., (1988): Etik, Meteksan yay., Ankara
TOM BEAUCHAMP, LES L. JOHNSTON (2003): Contemporary Issues in Bioethics with Infotrac. Wadsworth pub. 6th ed.
TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ, (1998b): Türk Tabipleri Birliği Etik Kurul Görüşleri, Ankara
King, Laura, A. (2008). The Science of Psychology: An Appreciative View, McGrawHill, Boston
Balcıoğlu, İ., Figen Balcıoğlu."Göç, Modernleşme ve Sağlık.". Medikal ve Psikososyal Açıdan Göç Olgusu. İstanbul, 2002.
Duyan, V. Sağlıkta Psikososyal Boyut.: Tıbbi Sosyal Hizmet. Bıçakçılar Mat., 2000.
Fichter, Joseph, Sosyoloji Nedir ?, Çeviren: Nilgün Çelebi, Ankara, Attila Kitapevi, 1994
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİKurul Sınavı (%90), Modül sınavı (%10)
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2    X     X   X
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6    X   X    
P7    X   X   X   X
P8        X   X
P9  X   X   X   X   X