Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sanat ve estetik kavramını öğrenerek uygular. 2) Kültür, Tarih, Sinema, Mimari, Tasarım, Müzik , Sahne Sanatları, Etkili Konuşma, Sağlık ve Sosyal yaşam konusunda bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Yaratıcı Kültür Endüstrileri dersi öğrencilerin profesyonel iş yaşamına hazırlanmasına katkı yaparak öğrencilerin yaratıcı becerilerini farklı sektörlerde ya da bir girişimci olarak kullanabilmelerini sağlamayı hedefler.
DERS İÇERİĞİ
KONULAR
1.
Yaratıcı Kültür Endüstrilerine Giriş
2.
Yaratıcı Ekonomi
3.
Yaratıcı Çalışma
4.
Yaratıcı Kültür Endüstrilerinin Kapsamı
5.
Yaratıcı Kültür Endüstrilerinin Dinamikleri
6.
Yaratıcı Kültür Endüstrilerinin Dinamikleri
7.
Yaratıcı Endüstrilerin Disiplinlerarası Yapısı
8.
Ara Sınav
9.
Yaratıcı Kültür Endüstrileri ve Dijitalleşme
10.
Yaratıcı Kültür Endüstrilerinde İş Modelleri
11.
Yaratıcı Girişimcilik ve Pazarı Anlamak
12.
Değer Önerisi
13.
Süreç Kurmak
14.
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Hartley, J. (2018), Yaratıcı Kültür Endüstrilerinde Temel Kavramlar, BÜ Yayınları. Castells, M. (2000). Materials for an Exploratory Theory of the International Society, British Journal of Sociology, vol. 51, no.1, pp. 5-24. Caves, R. (2000). Creative Industries: Contracts between Arts and Commerce, Cambridge: Harward University Press. DCMS (1998). Creative Industries Mapping Document 1998, DCMS, London. Flew, T. (2002). Beyond ad hocery: Defining Creative Industries. The Second International Conference on Cultural Policy Research, Te Papa, Wellington, New Zealand, 23-26 January, 2002 Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class, New York: Basic Books. Hartley, J. (2005) Creative Industries. Oxford: Wiley-Blackwell. Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People Make Money fromIdeas, London: Allen Lane. Lazzerettı, L. vd. (2014) Türkiye?de yaratıcı ve kültürel sektörlerin yapısı. Maliye Dergisi, s. 195-220. Mıller, T. (2009) From creative to cultural industries. CulturalStudies, 23, s. 88-99. UNCTAD (2010) Creative economy report 2010: creative economy: a feasible development option. Geneva: United Nations.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Eğitim-Uygulama, Sunum, Soru-Cevap, Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
1
2
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
3
3
Final Sınavına Hazırlık
0
0
0
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
Ödevler
2
3
6
Toplam İş Yükü
39
Toplam İş Yükü / 30
1,3
Dersin AKTS Kredisi
1
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ