DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ekonomik Büyüme ve unsurlarına hakim olmak. 2) Ekonomik Büyümenin maliyetini ve Ekonomik Büyümenin sürdürebilirliğini öğrenmek. 3) Çevre ve ekonomik Büyüme arasındaki ilişkiyi kavramak. 4) Sürdürülebilirlik politikalarına ve kalkınmanın önemini kavramak.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | EKONOMİYE GİRİŞ I & II (TBF111 & TBF112)
ULUSLARARASI EKONOMİ I & II (ULT301 & ULT306) |
DERS TANIMI | Ekoloji, ekonomi ve toplum arasındaki bozulan ilişkilerin yeniden sürdürülebilir bir noktaya getirilmesi toplumların geleceği açısından kritik öneme sahiptir. Gelecek kuşakların yaşama şansını artırmak ve korumak, bugünkü ekonomik koşulların düzenlenmesine bağlı olarak yaşam kalitesini iyileştirmek, yoksulluk ve adaletsiz uygulamalarla mücadele etmek, çevrenin iyileştirilmesi konusunda yapılan yeniden yapılanmalar, sürdürülebilir kalkınmanın önemini göstermektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ekonomik Büyüme teorileri ve kavramlari | 2. Hafta | Ekonomik Büyümenin önemi | 3. Hafta | Ekonomik Büyüme ve çevre arasindaki ilişki | 4. Hafta | Ekonomik Sürdürebilirlik | 5. Hafta | Sürdürebillir Kalkınma kavramları ve etik | 6. Hafta | Sürdürebillir kalkınmanın önemi | 7. Hafta | Tartışma | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Sürdürebillir Kalkınma politikaları I | 10. Hafta | Sürdürebillir Kalkınma politikaları II | 11. Hafta | Uluslararası Ticaret ve Sürdürülebilir Kalkınma | 12. Hafta | Küresel Isınma ve etkileri | 13. Hafta | Sürdürulebilir Kalkinma ve enerji politikalari | 14. Hafta | "Ne yapabiliriz?" Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Murray Bookchin, 1996Ekolojik Bir Topluma Doğru, (Istanbul: Ayrıntı Yayınları) (C?ev: Abdullah Yılmaz) Peter Söderbaum 2008, Understanding Sustainbility Economics: Towards Plurasim in Economics, Published by Taylor & Francis. Peter Bartelmus 2013 Sustainability Economics: Introduction, Routledge |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 143 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,76 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |