Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sorulan soruları anlayabilme ve olumlu-olumsuz yanıt verebilme becerisi kazanmış olacaklardır. 2) Çince metin okuma becerisi kazandırılacaktır. 3) Yeni öğrenilen Çince sözcükleri yazma becerisi kazandırılacaktır. 4) Kur sonunda öğrenci 450 kelime çalışabilir, 450 kelime okuyabilir ve 75 karakter yazabilir seviyeye gelmektedir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
CIN 112, genel Çince'yi öğretmeyi amaçlayan temel düzeyde (A1) bir derstir. Bu ders, öğrencilerin dört dil becerisini (okuma,dinleme,konuşma ve yazma) geliştirmelerini, ses tonlarını, pinyin sistemini ve Çince imleri öğrenmelerini ve HSK sınavı için Çince dil yeterliliğine sahip olmalarını hedefler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel tekrar
2. Hafta
Yaş sorma ve cevaplama
3. Hafta
Ülkeler ile ilgili kelime bilgisi ve basit diyalog oluşturma
4. Hafta
Taşıtlar, "hui" (-ebilmek) yeterlilik fiili
5. Hafta
Yabancı dillerle ilgili kelime bilgisi
6. Hafta
Yemek, "yao" istemek fiili
7. Hafta
İçmek
8. Hafta
Yiyeceklerle ilgili kelime bilgisi ve diyalog oluşturma
9. Hafta
Müzik dinlemek
10. Hafta
"de" (fiilimsi) kalıbı
11. Hafta
Konuşmak, yazmak, öğrenmek
12. Hafta
"yi dianr ye" (biraz bile...değil) kalıbı
13. Hafta
Genel tekrar
14. Hafta
Genel tekrar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Pratik Çince I Bülent Okay, Ankara Üniversitesi basımevi, Ankara Çince Okuma Metinleri Bülent Okay, Ankara Üniversitesi basımevi, Ankara Çin Yazısı Bülent Okay, Ankara Üniversitesi basımevi, Ankara Çince Temel Dilbilgisi Bülent Okay, Ankara Üniversitesi basımevi, Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Sözlü
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ