Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarda tüketici davranışının önemini açıklayabilir. 2) Tüketici davranışı kavramını oluşturan ögeleri (istek, ihtiyaç, beklenti vb.), ailede satın alma rollerini bilir. 3) Tüketici davranışına farklı disiplinlerin bakış açılarını ve tüketici davranış modelini oluşturan unsurları bilir. 4) Tüketici davranışını etkileyen psikolojik etkileri (öğrenme ve bellek, güdüleme ve ilgilenim, duyum ve algılama, tutumlar, tutumların değiştirilmesi ve duygular, kişilik ve benlik, değerler ve yaşam biçimi) açıklayabilir. 5) Tüketici davranışını etkileyen sosyo-kültürel etkileri(grup dinamiği ve danışma grubu, aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması, sosyal sınıf, kültür)açıklayabilir. 6) Tüketici satınalma sürecinin aşamalarını (Tüketici karar verme sürecinin yapısı, sorunun belirlenmesi, bilgi arayışı ve seçeneklerin değerlendirilmesi, satınalma ve satınalma sonrası davranışlar) ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklayabilir 7) Satın alım sonrası tatminsizlik durumunda olası tüketici eylemlerini tartışabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, tüketici davranışlarında disiplinlerarası yaklaşımlar, tüketici davranışlarını etkileyen sosyo psikolojik ve sosyo kültürel etkiler, tüketici satınalma süreci gibi konular incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
3. Hafta
Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri
4. Hafta
Tüketici Davranışında Disiplinlerarası Yaklaşım
5. Hafta
Tüketici Davranışı Genel Modeli
6. Hafta
Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Etkiler (öğrenme ve bellek, güdüleme ve ilgilenim, duyum ve algılama, tutumler, tutumların değiştirilmesi ve duygular, kişilik ve benlik, değerler ve yaşam biçimi)
7. Hafta
Devam
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Etkiler (grup dinamiği ve danışma grubu,aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması, sosyal sınıf, kültür)
10. Hafta
Devam
11. Hafta
Tüketici Satınalma Süreci (Tüketici karar verme sürecinin yapısı, sorunun belirlenmesi, bilgi arayışı ve seçeneklerin değerlendirilmesi, satınalma ve satınalma sonrası davranışlar)
12. Hafta
Devam
13. Hafta
Devam
14. Hafta
Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tüketici Davranışı. Prof.Dr. Yavuz Odabaşı & Yrd.Doç.Dr. Gülfidan Barış, Mediacat Kitapları, , İstanbul 2002.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Mini-Sınav
2
10
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
2
1
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
25
25
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ