Anasayfa  »  Ticari Bilimler Fakültesi »  Turizm İşletmeciliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TBS372 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Gülten Yurtseven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazarda tüketici davranışının önemini açıklayabilir.
2) Tüketici davranışı kavramını oluşturan ögeleri (istek, ihtiyaç, beklenti vb.), ailede satın alma rollerini bilir.
3) Tüketici davranışına farklı disiplinlerin bakış açılarını ve tüketici davranış modelini oluşturan unsurları bilir.
4) Tüketici davranışını etkileyen psikolojik etkileri (öğrenme ve bellek, güdüleme ve ilgilenim, duyum ve algılama, tutumlar, tutumların değiştirilmesi ve duygular, kişilik ve benlik, değerler ve yaşam biçimi) açıklayabilir.
5) Tüketici davranışını etkileyen sosyo-kültürel etkileri(grup dinamiği ve danışma grubu, aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması, sosyal sınıf, kültür)açıklayabilir.
6) Tüketici satınalma sürecinin aşamalarını (Tüketici karar verme sürecinin yapısı, sorunun belirlenmesi, bilgi arayışı ve seçeneklerin değerlendirilmesi, satınalma ve satınalma sonrası davranışlar) ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklayabilir
7) Satın alım sonrası tatminsizlik durumunda olası tüketici eylemlerini tartışabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, tüketici davranışlarında disiplinlerarası yaklaşımlar, tüketici davranışlarını etkileyen sosyo psikolojik ve sosyo kültürel etkiler, tüketici satınalma süreci gibi konular incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
3. Hafta Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri
4. Hafta Tüketici Davranışında Disiplinlerarası Yaklaşım
5. Hafta Tüketici Davranışı Genel Modeli
6. Hafta Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Etkiler (öğrenme ve bellek, güdüleme ve ilgilenim, duyum ve algılama, tutumler, tutumların değiştirilmesi ve duygular, kişilik ve benlik, değerler ve yaşam biçimi)
7. Hafta Devam
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Etkiler (grup dinamiği ve danışma grubu,aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması, sosyal sınıf, kültür)
10. Hafta Devam
11. Hafta Tüketici Satınalma Süreci (Tüketici karar verme sürecinin yapısı, sorunun belirlenmesi, bilgi arayışı ve seçeneklerin değerlendirilmesi, satınalma ve satınalma sonrası davranışlar)
12. Hafta Devam
13. Hafta Devam
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTüketici Davranışı. Prof.Dr. Yavuz Odabaşı & Yrd.Doç.Dr. Gülfidan Barış, Mediacat Kitapları, , İstanbul 2002.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav210
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje12525
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3             
P4             
P5             
P6  X   X   X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X   X   X
P8             
P9