Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Etkinlikleri kavramsallaştırmak ve planlamak 2) Takım çalışmasını ve etkinlik sunumunda çalışacak personeli organize etmek
4) Global ölçekte etkinlik sektörünün gelişimi hakkında farkındalık kazanmak 5) Etkinlik yönetim becerilerini kazanmak 6) Etkinlik değerlendirme ve raporlamasını öğrenmek 7) Pazarlamanın ve sponsorluğun stratejik önemini takdir etmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders öğrencilere; etkinlik ve kongre yönetiminin öneminin geçmişten günümüze nasıl arttığı ve günümüz koşullarında hangi durumda olduğunu anlatacaktır. Bununla birlikte stratejik etkinlik yönetimi ve etkinlik planlamasını direkt anlatım ve örnek etkinlikler üzerinden öğrenecek; bir etkinliğin, fikir aşamasından değerlendirme aşamasına kadar olan tüm sürecini yönetebileceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Etkinlik ve Etkinlik Yönetimi Kavramları
2. Hafta
Etkinliğin Temel Özellikleri
3. Hafta
Etkinlik ve Kongrelerin Turizmdeki Yeri ve Önemi, Genel Terimler
4. Hafta
Etkinlik Çeşitleri
5. Hafta
Etkinlik Sınıflandırmasında Önemli Olan Faktörler ve Etkinlik Türleri
6. Hafta
Festivaller, Önemli Gastronomi ve Turizm Festivalleri
7. Hafta
ARASINAV
8. Hafta
Etkinlik Planlamasında Önemli Olan Faktörler-Ulusal etkinliğin planlanması