Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Otellerde kat hizmetleri departmanının fonksiyonunu, önemini, organizasyon yapısını, iş görenlerin iş tanımları, görev ve sorumluluklarını bilir. 2) Kat hizmetleri departmanının diğer bölümlerle ilişkisini ve iletişim yollarını açıklar. 3) Kat hizmetleri personelinin işe alma ve hizmet içi eğitim ve motivasyon yöntemlerini, iş programı, iş planı, verimlilik ve performans standardı kavramlarını açıklar. 4) Kat hizmetlerinin departmanında kullanılan temizlik malzeme ve materyallerini ve kullanım alanlarını açıklar. 5) Oteldeki oda/banyo ve diğer alanların hijyenik temizlik yöntemlerini, kişisel hijyen ve su hijyenini, departmanın çalışma alanlarında uyulması gereken hijyenik ve estetik dekorasyon kurallarını bilir. 6) Kat hizmetleri departmanında bütçeleme ve kontrol sürecini bilir. 7) Kat hizmetleri departmanında olası kazalar ve güvenlik önlemlerini, otel eşyası ve müşteri eşyası güvenliğini sağlama yöntemlerini açıklar. 8) Kat hizmetleri departmanında çamaşırhane hizmetleri ve yönetimini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Turizm sektörünün önemli bir faaliyet alanı olan konaklama endüstrisi içinde yer alan otel işletmelerinin en önemli fonksiyonlarında birisi konaklama işlevidir. Bu önemli fonksiyonun konuk istek ve beklentilerine ve uygun kalite standartlarına göre yerine getirilmesi ise, önemli ölçüde kat hizmetleri departmanına ve bu departmanda çalışan kalifiye eleman sayısına bağlıdır. Kat hizmetleri yönetimi dersi, yönetici, şef ve iş gören düzeyinde çalışacak personele konuyla ilgili gerekli bilgileri vermek ve amacını taşımaktadır. Ders kapsamında; Kat hizmetlerinin departmanının önemi ve işlev alanları, kat hizmetlerinin departmanında planlama ve organizasyon, kat hizmetleri bölümünde insan kaynakları, kat hizmetleri departmanında iletişim ve kullanılan raporlar, kat hizmetlerinin departmanında materyal yönetimi, kat hizmetlerinde kullanılan temizlik ürünleri ve malzemeleri, temizlik yöntemleri, kat hizmetleri departmanında kontrol, kat hizmetlerinin departmanında bütçeleme, kat hizmetlerinin departmanında dekorasyon, kat hizmetlerinde hijyen, kat hizmetlerinin departmanında güvenlik, çamaşırhane yönetimi, müşteri ve otel eşyalarının korunması, kazalardan korunma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kat hizmetlerinin departmanının önemi ve işlev alanları
2. Hafta
Kat hizmetlerinin departmanında planlama ve organizasyon
3. Hafta
Kat hizmetleri departmanında insan kaynakları
4. Hafta
Kat hizmetleri departmanında insan kaynakları
5. Hafta
Kat hizmetlerinin departmanında iletişim
6. Hafta
Kat hizmetlerinin departmanında materyal yönetimi (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
7. Hafta
Kat hizmetleri departmanında temizlik yöntemleri ve temizlikte kullanılan kimyasallar (kullanılan malzemeler, ph, suyun sertliği) (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Kat hizmetlerinin departmanında kontrol (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
10. Hafta
Kat hizmetlerinin departmanında bütçeleme (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
11. Hafta
Kat hizmetlerinin departmanında temizlik ve dekorasyon (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
12. Hafta
Kat hizmetleri departmanında müşteri ve otel eşyaları güvenliği (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
13. Hafta
Çamaşırhane hizmetleri ve otellerde kullanılan tekstillerin özellikleri ve bakım yöntemleri (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
14. Hafta
Değerlendirme (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi; Yrd.Doç.Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK; Detay Yayıncılık, Ankara:2009. Housekeeping Yönetimi; OTED Eğitim Komitesi,Ufuk Matbaacılık Ltd. Sti., 1.Baskı, İstanbul, Nisan 1999. Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi; Yrd.Doç.Dr. Orhan Mesut Sezgin.Gazi Kitabevi, Geliştirilmiş 2. Baskı, Ankara 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Eğitim-Uygulama, Diğer (DVD)
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Mini-Sınav
2
10
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
2
1
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ