Anasayfa  »  Ticari Bilimler Fakültesi »  Turizm İşletmeciliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ODALAR YÖNETİMİ TRZ217 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Gülten Yurtseven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Otellerde kat hizmetleri departmanının fonksiyonunu, önemini, organizasyon yapısını, iş görenlerin iş tanımları, görev ve sorumluluklarını bilir.
2) Kat hizmetleri departmanının diğer bölümlerle ilişkisini ve iletişim yollarını açıklar.
3) Kat hizmetleri personelinin işe alma ve hizmet içi eğitim ve motivasyon yöntemlerini, iş programı, iş planı, verimlilik ve performans standardı kavramlarını açıklar.
4) Kat hizmetlerinin departmanında kullanılan temizlik malzeme ve materyallerini ve kullanım alanlarını açıklar.
5) Oteldeki oda/banyo ve diğer alanların hijyenik temizlik yöntemlerini, kişisel hijyen ve su hijyenini, departmanın çalışma alanlarında uyulması gereken hijyenik ve estetik dekorasyon kurallarını bilir.
6) Kat hizmetleri departmanında bütçeleme ve kontrol sürecini bilir.
7) Kat hizmetleri departmanında olası kazalar ve güvenlik önlemlerini, otel eşyası ve müşteri eşyası güvenliğini sağlama yöntemlerini açıklar.
8) Kat hizmetleri departmanında çamaşırhane hizmetleri ve yönetimini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITurizm sektörünün önemli bir faaliyet alanı olan konaklama endüstrisi içinde yer alan otel işletmelerinin en önemli fonksiyonlarında birisi konaklama işlevidir. Bu önemli fonksiyonun konuk istek ve beklentilerine ve uygun kalite standartlarına göre yerine getirilmesi ise, önemli ölçüde kat hizmetleri departmanına ve bu departmanda çalışan kalifiye eleman sayısına bağlıdır. Kat hizmetleri yönetimi dersi, yönetici, şef ve iş gören düzeyinde çalışacak personele konuyla ilgili gerekli bilgileri vermek ve amacını taşımaktadır. Ders kapsamında; Kat hizmetlerinin departmanının önemi ve işlev alanları, kat hizmetlerinin departmanında planlama ve organizasyon, kat hizmetleri bölümünde insan kaynakları, kat hizmetleri departmanında iletişim ve kullanılan raporlar, kat hizmetlerinin departmanında materyal yönetimi, kat hizmetlerinde kullanılan temizlik ürünleri ve malzemeleri, temizlik yöntemleri, kat hizmetleri departmanında kontrol, kat hizmetlerinin departmanında bütçeleme, kat hizmetlerinin departmanında dekorasyon, kat hizmetlerinde hijyen, kat hizmetlerinin departmanında güvenlik, çamaşırhane yönetimi, müşteri ve otel eşyalarının korunması, kazalardan korunma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kat hizmetlerinin departmanının önemi ve işlev alanları
2. Hafta Kat hizmetlerinin departmanında planlama ve organizasyon
3. Hafta Kat hizmetleri departmanında insan kaynakları
4. Hafta Kat hizmetleri departmanında insan kaynakları
5. Hafta Kat hizmetlerinin departmanında iletişim
6. Hafta Kat hizmetlerinin departmanında materyal yönetimi (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
7. Hafta Kat hizmetleri departmanında temizlik yöntemleri ve temizlikte kullanılan kimyasallar (kullanılan malzemeler, ph, suyun sertliği) (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Kat hizmetlerinin departmanında kontrol (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
10. Hafta Kat hizmetlerinin departmanında bütçeleme (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
11. Hafta Kat hizmetlerinin departmanında temizlik ve dekorasyon (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
12. Hafta Kat hizmetleri departmanında müşteri ve otel eşyaları güvenliği (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
13. Hafta Çamaşırhane hizmetleri ve otellerde kullanılan tekstillerin özellikleri ve bakım yöntemleri (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
14. Hafta Değerlendirme (uygulama-Patalya Thermal Resort Hotel Kızılcahamam)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROtel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi; Yrd.Doç.Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK; Detay Yayıncılık, Ankara:2009. Housekeeping Yönetimi; OTED Eğitim Komitesi,Ufuk Matbaacılık Ltd. Sti., 1.Baskı, İstanbul, Nisan 1999.
Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi; Yrd.Doç.Dr. Orhan Mesut Sezgin.Gazi Kitabevi, Geliştirilmiş 2. Baskı, Ankara 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Eğitim-Uygulama, Diğer (DVD)
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav210
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X   X   X       X    
P2               
P3               
P4               
P5               
P6  X   X   X   X   X   X    
P7               
P8               
P9