Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kaya, kar ve buz karışık tırmanış becerilerini geliştirir. 2) Farklı yükseltilerdeki rotalardan kış tırmanışı yapar. 3) Rekreasyonel amaçlı dağcılık etkinliklerini planlar ve etkinliklerinde liderlik beceri davranışlarını geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( SBB240 SBB248)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler, alana özgü kavram ve teknik bilgileri öğrenebilir, kış dağcılık tekniklerini öğrenerek geliştirir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dağcılık sporuna giriş ve tarihçe,
2. Hafta
Kış dağcılığının temelleri,
3. Hafta
Kış dağcılığının temelleri-II,
4. Hafta
Kaya, kar ve buz karışık tırmanışı teknikleri,
5. Hafta
Kış dağcılığında güvenlik sistemleri kuramsal alt yapısı,
6. Hafta
Tırmanış rotalarının incelenmesi ve rota seçimi, Dağcılıkta tırmanışa özel hareket tarzı,
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Rekreasyonel veya performans amaçlı etkinlik planlama, örgütlenme ve takım yönetimi,
9. Hafta
Farklı atmosfer ve zemin şartlarında kış tırmanış yaklaşımları,
10. Hafta
Dağcılıkta güvenli tırmanışın temelleri,
11. Hafta
Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları
12. Hafta
Kış dağcılığında zorluk derecelemesi,
13. Hafta
Teknik becerilerin Öğrenmei ve geliştirilmesine yönelik yoğun uygulamalı eğitim ve tırmanışlar...
14. Hafta
Teknik becerilerin Öğrenmei ve geliştirilmesine yönelik yoğun uygulamalı eğitim ve tırmanışlar...
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Anonymous. (1989).Dağcılıkta Kullanılan Düğümler. Ankara:Dağcılık Federasyonu Yayını. Crocket, K. (1990). Climbing: Terms & Techniques. England: Thorsons Publishing Group. Fyffe, A. And Peter, I. (1990). The Handbook of Climbing. London: Penguin Group. Johnston, T. (1995) Rock Climbing Basics, Stackpole Books Comp. Graydon, D. (1992). Mountaineering. Canada: Douglas & Mc Intyre Ltd. Long,J. (1989). How To Rock Climb!. Colorado:Chock Stone Press. Peters, E. (Ed.). (1992). Mountaineering The Freedom of The Hills. Seattle:The Mountaineers. Sturm, G. ve F.Zinti. (1986). Kaya Tırmanma Teknikleri. (Çv.L.O.Çıkıgil). Ankara:Anadolu Dağcılar Birliği Yayını.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
2
10
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
7
4
28
Toplam İş Yükü
211
Toplam İş Yükü / 30
7,03
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ