Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Egzersiz ve Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HENTBOL UZMANLIĞI SBB449 - 2 + 2 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hentboldaki temel hareket becerilerinin nasıl öğretileceğini öğrenir.
2) Hentboldaki teknik ve taktik öğretiminin nasıl yapılacağını öğrenir.
3) Hentbolda sporcu beslenmesi ve spor sakatlıkları ile ilgili temel bilgiye sahip olur.
4) Hentbol için gerekli antrenörlük becerilerini öğrenir.
5) Değişik disiplinlerden bilgileri hentbol branşına uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( SBB131)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, hentbol branşlarındaki temel hareket becerilerinin nasıl öğretebileceğini öğrenebilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Hentbolde Teknik Öğretimi
2. Hafta Hentbolde Teknik Öğretimi
3. Hafta Hentbolde Taktik
4. Hafta Hentbolde Taktik
5. Hafta Hentbolde Beslenme
6. Hafta Ara Sınav
7. Hafta Hentbol ve Sakatlıklar
8. Hafta Hentbol ve Sakatlıklar
9. Hafta Hentbol ve Spor Psikolojisi
10. Hafta Hentbol Oyun Kuralları
11. Hafta Hentbol Oyun Kuralları
12. Hafta Hentbol Performansının Değerlendirilmesi
13. Hafta Antrenörlük Uygulama
14. Hafta Antrenörlük Uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARClanton, R. E. And Dwight, M. P. (1997). Team Handball: Step to Success. Human Kinetics: Illinois.
Bağırgan, T. (1990). Hentbol' da Antrenman. Ankara: Set Ofset Matbaacılık
Bilir, G., Sevim, Y. ve Bilir, M. (1977). Hentbol İçin 100 Eğitsel Oyun.Ankara: Bilim Matbaası.
Dorak, F. (1994). Hentbolde Kaleci: Teknik-Taktik-Kondüsyon. İzmir: Saray Kitabevi.
Hattig, P. ve Hattig, F. (1978). Handball:Technique-Tactics-Rules. International Handball Federation.
Muratlı,s. ve Öner, K. (1985). Hentbolde Savunma. Oto Basımevi.
Sevim, Y. (1992). Hentbol: Teknik-Taktik. Ankara: Gazi Yayınevi.
Şahin, R. ve Taşkıran, Y. (1989). Mini Hentbol. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi81080
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar14228
Final Sınavı144
Ödevler51575
Toplam İş Yükü232
Toplam İş Yükü / 307,73
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X
P7         
P8  X   X   X   X   X
P9        X  
P10         
P11  X   X   X   X   X
P12  X   X   X   X   X